David Sylvian / Holger Czukay - Plight and Premonition (1988)

Verenigd Koninkrijk / Polen
Avant-Garde
Label: Virgin

1. Plight (The Spiralling of Winter Ghosts) (18:30)
  2. Premonition (Giant Empty Iron Vessel) (16:21)
avatar van Jean Rene
Fantastische sfeermuziek die verre herinneringen oproept en tegelijkertijd gevoelens van tijdloosheid. Muziek voor stille nachten in een sacrale sfeer.
Evenals Flux & Mutability is dit een prachtalbum van de Sylvian/Czukay samenwerking.

avatar van Broem
Laatst aangetroffen in een 2e hands vinyl bak. Gekocht uit nieuwsgierigheid (en n lage prijs) Kende deze samenwerking van David Sylvian niet. Betreft een Ambient album wat net wat te lang voortkabbelt. Wat ik hoor is goed alleen te lang doorgevoerd. Leuke aanvulling op m'n DS vinyl collectie.

avatar van EttaJamesBrown
Ooit gekocht en onbegrepen weer van de hand gedaan. Op dagen zoals deze had ik het album graag in de handen gehad en afgespeeld. Voor Holger.

avatar van Zagato
Ik ben een groot liefhebber van Sylvian's solo werk, met name de jaren 80. Maar dit is iets te ambient voor mij.

helpt me goed door mijn tweede griepaanval dit jaar, sereen, gelaagd en betoverend in eenvoud, geluiden zonder houdbaarheidsdatum: ook nu na 30 jaar van onschatbare waarde. kan het wel waarderen geloof ik.

ohmusica
In 2018 opnieuw uitgebracht, samengevoegd met dit:
David Sylvian / Holger Czukay - Flux and Mutability (1989)
Aan elkaar gewaagde muzikanten met allebei een voorliefde voor sound en sfeer.

avatar van Alicia
Op zoek naar ander/meer werk van David Sylvian, kom ik uiteindelijk terecht bij Plight & Premonition, een heruitgave reeds beschreven door de bovenbuurman.

Het is dat hier de naam David Sylvian vermeld wordt, maar erg ver kom ik helaas niet. De weg loopt dood. Met andere woorden: hier kan ik niet zo heel veel mee. Ik ben dan ook zomaar ergens halverwege gestopt met luisteren.

*verlangend naar Dead Bees On A Cake On Vinyl kijkt*

avatar van Barney Rubble
Ondergewaardeerde muziek. Bedrukkende ambient did erg sfeervol en duister klinkt. Behoort tot het beste werk van beide heren.

avatar van spoiler
Heerlijke ambient zo laat op de avond.
Ik kan dit erg waarderen

dj@
wat een prachtig ambientalbum!