ASHES dIVIDE - Keep Telling Myself It's Alright (2008)

Label: Island

9. The Stone (3:49)
  10. The Prey (4:27)
  11. Sword (6:30)
avatar van Gajarigon
ASHES dIVIDE is de rockgroep van Devo Keenan (jawel, zoon van - hij is nog maar 13 jaar), en dit zal hun debuut zijn (komt uit op 8 april).

avatar van petdetect
Gajarigon schreef:
ASHES dIVIDE is de rockgroep van Devo Keenan

Laat Billy Howerdel dat maar niet horen!
Maar inderdaad, Devo neemt op 't album de cello in de hand(en).
Het album is inmiddels dan vlak voor de eindstreep van de release-datum dan toch uitgelekt... ...

avatar van Gajarigon
Haha, ik zal het niet meer zo luid verkondingen!

Ondertussen staan ze gepland op een tournee met - hou je vast - Linkin Park en Chris Cornell. Ik heb uiteindelijk toch eens de single ("The Stone") beluisterd via myspace en was vrij aangenaam verrast, het klonk gewoon als A Perfect Circle, wat niet echt zou mogen verbazen want ook drummer John Freese is ook van de partij (wat een pluspunt is).

avatar van petdetect
Inderdaad hoog "A Perfect Circle" gehalte, hoewel het ook vaak raakt aan "the cure" en "Smashing Pumpkins".
Als een van deze bands je kan bekoren zal deze CD dat ook zeker doen. Luistert lekker weg!

avatar van james_cameron
Sterk album, had feitelijk ook gewoon als nieuwe plaat van A Perfect Circle uitgebracht kunnen worden, ware het niet dat zanger Maynard James Keenan inmiddels het veld heeft geruimd. Billy Howerdel neemt nu zelf de zang voor zijn rekening en doet dat helemaal niet onverdienstelijk, al betrapte ik mezelf er toch op te denken hoe goed het niet had kunnen klinken met Keenan op de vocalen. Toch een mooi album, met uitstekende, sfeervolle songs. Ingetogen van sfeer met hier en daar een wat stevigere song om het leuk te houden.

avatar van puppy
Dit album moet ik ook maar eens gaan beluisteren... Benieuwd hoe het klinkt.

clutch
The Stone is echt prachtig, net als Denial Waits trouwens. Ik luister dit de laatste tijd maar al te vaak, luistert inderdaad lekker weg zoals al eerder gezegd.

avatar van Nicholas123
Kan wat mij betreft bij lange na niet tippen aan A Perfect Circle. Stilistisch gezien zijn er wel veel overeenkomsten, maar het is bij lange na niet zo overtuigend. De stem van Keenan mis je natuurlijk, maar ook muzikaal gezien zijn vind ik de nummers niet zo spannend. Waar dat aan ligt is moeilijk te zeggen. Het is ook al weer een tijdje geleden dat ik me hier aan gewaagd heb. Misschien maar weer eens opzetten.

Ravenous
Valt me op dat iedereen dit vergelijkt met APC, van de ene kant voor de hand liggend, maar kom op, dit is gewoon een heel andere band. Je kan dit ook wel met Tool gaan vergelijken en dan stelt het muzikaal nog minder voor, ik beoordeel het album als een album op zichzelf. Nog steeds een zeer degelijk album. Muzikaal niet bepaald complex, maar wel gewoon mooie nummers met een erg goede, wat 'atmosferische' sfeer. 4*

avatar van Mr T
Best lekker album om op z'n tijd eens op te zetten. Vooral het nummer The Stone valt bij mij in de smaak.

avatar van jorro
Typisch zo'n 3,5* album. Niet slecht en ook niet echt bijzonder. Best wel prettige rocksongs waarvan afsluiter Sword mij het meeste aanspreekt.
Het is blijkbaar slechts bij één album gebleven. Een beetje een mislukt project dus?