Thin Lizzy - Black Rose (1979)

Alternatieve titel: Black Rose: A Rock Legend

Ierland
Label: Vertigo

1. Do Anything You Want To (3:51)
  2. Toughest Street in Town (3:58)
  3. S & M (4:02)
  4. Waiting for an Alibi (3:28)
  5. Sarah (3:30)
  6. Got to Give It Up (4:21)
  7. Get Out of Here (3:33)
  8. With Love (4:36)
  9. Roisin Dubh (Black Rose): A Rock Legend (7:04)
  10. Just the Two of Us * (2:45)
  11. A Night in the Life of a Blues Singer [Longer Version] * (5:42)
  12. Rock Your Love * (4:14)
  13. Don't Believe a Word [Slow Version Phil and Gary Vocals] * (3:16)
  14. Toughest Street in Town [Different Version] * (3:55)
  15. S & M [Nassau Session 1978] * (3:16)
  16. Got to Give It Up [Nassau Session 1978] * (3:23)
  17. Cold Black Night [Nassau Session 1978] * (3:35)
  18. With Love [Nassau Session 1978] * (4:31)
  19. Black Rose [Nassau Session 1978] * (4:04)
avatar van Brutus
Ik vind het ongelofelijk, dat de bonus nummers:
Cold black Night, Just the two of us en Rock your love het album niet hebben gehaald.
Heerlijke nummers.

avatar van RuudC
Goed album! Duidelijk een van de betere van Thin Lizzy. Niet alleen is het gitaarspel duidelijk anders, nu Gary Moore meedoet, maar het is ook een van de meest consistente. Overigens vind ik Gary Moore niet per se een verbetering. Ook op de vorige platen heb ik erg genoten van het gitaarwerk.

het tempo zit er op Black Rose duidelijk meer in. Weinig ballads deze keer. Toch vind ik de gemiddelde kwaliteit niet bijzonder hoog. Het luistert heel lekker weg, maar bijzonder wordt het pas op de titeltrack (al houd ik best een beetje van Get Out Of Here). Weer zo'n toffe epische track die aan Emerald doet denken, al moet het hier van de folkinvloeden komen en niet de rollende riffs. Al met al niet de beste van Thin Lizzy voor mij, maar een goede is het zeker.

Tussenstand:
7. Vagabonds Of The Western World
8. Thin Lizzy
9. Shades Of A Blue Orphanage

avatar van lennert
Het eerste album waar ik niets over te klagen heb. Alle nummers zijn sterk, het gitaarwerk is fantastisch, de productie is lekker stevig en het rockt over de gehele lijn gewoon erg lekker weg. Ik miste nog een echte uitschieter, maar gelukkig sluit het album af met het weergaloze Roisin Dubh (Black Rose): A Rock Legend dat duidelijk laat horen waar een band als Slough Feg later de mosterd vandaan zal halen. Heerlijk werkje!

Voorlopige tussenstand:
7. Nightlife
8. Thin Lizzy
9. Shades Of A Blue Orphanage

avatar van Kondoro0614
Ik had stiekem best gehoopt dat deze uitkwam op een heuze knaller van Lizzy, zeker nu met 'Gary Moore' op de gitaar. Gelukkig was dit alweer stukken beter dan de twee voorgaande albums, die vond ik echt niet meer lekker klinken. Het is alleen niet zo bijzonder als ik gehoopt had maar het album klinkt wel weer lekker naar Lizzy op de goeie tour! Het tempo zit er inderdaad weer wat lekkerder in en het zwijmel muziek word een beetje aan de kant geschoven en de hardere Lizzy kant komt er weer aan.

Er is verder niet veel op aan te merken, de nummers klinken stukken beter en 'Roisin Dubh (Black Rose): A Rock Legend' word zeker vaker gedraaid. Voor de rest vond ik het album niet héél erg bijzonder en klinkt het weer gewoon goed. De productie is prima en dit album rockt weer lekker vandaan. De nummers zijn in verband weer stevig en klinken goed, 'Gary Moore' is zeker terug te horen maar om te zeggen dat ik dit een verbetering vind dan lieg ik, want ook ik vond het gitaarwerk op de volgende albums klasse. Voor de rest ben ik het volledig eens met de recensie van RuudC, meer kan ik er niet aan toe voegen!

Voorlopige tussenstand:

3. Thunder & Lightning
4. Chinatown
5. Renegade

avatar van trebremmit
A Night in the Life of a Blues Singer ken ik van Lynott's Live in Sweden, en staat hier dus als bonus, prachtig nummer is dat! Volgens wikipedia is dat nummer al opgenomen ten tijde van dit album, maar pas als b kantje van de single Nineteen uitgebracht in 1985.

Vagabonds Kings Warriors Angels - Wikipedia - en.wikipedia.org