James - The Best Of (1998)

Rock / Pop
Label: Fontana

1. Come Home (3:56)
  2. Sit Down (4:04)
  3. She's a Star (3:41)
  4. Laid (2:38)
  5. Waltzing Along [Single Version] (3:37)
  6. Say Something (3:26)
  7. Born of Frustration (4:36)
  8. Tomorrow (3:43)
  9. Destiny Calling (3:53)
  10. Out to Get You (4:26)
  11. Runaground (4:08)
  12. Lose Control (3:54)
  13. Sometimes (4:38)
  14. How Was It for You? (3:00)
  15. Seven (3:19)
  16. Sound (4:59)
  17. Ring the Bells (4:44)
  18. Hymn from a Village (2:52)
  19. Runaground [Live] * (4:14)
  20. Ring the Bells [Live] * (4:56)
  21. Out to Get You [Live] * (5:14)
  22. Johnny Yen [Live] * (5:52)
  23. Lose Control [Live] * (3:34)
  24. Laid [Live] * (3:13)
  25. Sound [Live] * (7:26)
totale tijdsduur: 1:09:34 (1:44:03)
avatar van johan de witt
Uitstekende compilatie van deze in Nederland nooit echt doorgebroken Manchester-band, die ooit nog in het voorprogramma van The Smiths stonden.

Dit zijn bijna allemaal topnummers, met als hoogtepunten: She's A Star, Laid, Out To Get You, Runaground en de geniale debuutsingle Hymn From A Village.

Ik lees net dat ze weer bij elkaar komen.

avatar van jellorum
gewoon goede popmuziek, jammer dat weinigen deze band kennen
hoogtepunten: sometimes, waltzing along
voor de hebbers van de limited edition, de live-cd is errug sterk

Ik vind Sit Down en Born Of Frustration de mooiste nummers.

avatar van musicfriek
Dat zijn ook de enige 2 die ik ken... Allebei prima idd.

avatar van jellorum
Sometimes is toch wel een echte knaller....kent geen enkel rustpunt en eindigt met een grote finale, klassiek voorbeeld van hoe een pop-song zou moeten zijn.
Ondergewaardeerd collectief dit....

beaster1256
ja, zeer goeie cd met wel het beste van james , vooral sit down en destiny calling vind ik prachtig , lekkere britpop

beaster1256
toch staan er veel te veel wegwerpnummertjes op zodat mijn sterren dalen

avatar van LucM
Deze band ken ik vanwege het nummer Sit Down wat ik een heel leuk en vrolijk nummer vind. Ik heb nog andere nummers van James via YouTube beluisterd en het valt goed mee. Typisch Brits en het doet mij ook denken aan the Smiths.

avatar van nagasy
Dit album leren kennen deze zomer bij een Grieks gastgezin (ja je leest het goed). Net als in Nederland is deze nooit doorgebroken in België. Jammer, gezien elk nummer gewoon heerlijk luistert. Ligt dan ook heel vaak op.

Aangenaam verrast van het hoge nivo van deze verzamelaar.
Onderschatte Britpop band.

avatar van LucM
Zopas deze compilatie van James gekocht en beluisterd en inderdaad een onderschatte Britpopband. Een beetje te vergelijken met The Smiths maar vrolijker van toon en een aantal prima songs die vrij gemakkelijk in het oor liggen maar toch doordacht zijn.

avatar van vigil

vigil schreef:
Jemig zit jij hier al zo lang

Dat was zeker zo'n concert waar het voorprogramma beter was dan de hoofdact

2005 al volgens mij, binnenkort jubileum

Tja, de hoofdact coverde de support-act en later schreef de zanger van de hoofdact ook nog een lied over de support-act

avatar van Roadbuilder
Erg mooie compilatie van James. Nooit deze verzamel beluistert omdat ik het meer bij de reguliere albums hield, echter dit luistert ook lekker weg met allemaal prima nummers.

avatar van musician
Vermoedelijk de beste James compilatie. Ook alweer 22 jaar oud.
Luistert inderdaad vrolijk weg, met af en toe een wat steviger noot.

Ik vind het niet slecht, per saldo heeft het alleen wel een wat laag verrassingseffect. Niet omdat de nummers al bekend zijn, het gaat uiteraard om de composities.

Ik ken deze nummers allemaal vanaf het 1989 topic (inmiddels 1995) en dat lijkt dan vrij normaal, feitelijk blijkt dat James nog nooit een Top 40 hit heeft gescoord. Alleen Sit down en Born of frustration halen een tipparade notering.

Toch bijzonder, dat een band met zo'n bekende naam en staat van dienst nauwelijks in de Nederlandse geschiedenisboekjes zal zijn terug te vinden. Gelukkig hebben we nog onze eigen topics voor de herkansing!

avatar van TEQUILA SUNRISE
Eigenlijk een overbodige aanschaf voor mij omdat ik ( bijna ) alle afzonderlijke platen van James in de kast heb staan.
Echter kostte dit album op een rommelmarkt maar € 1,00 en heb ik eindelijk het nummer Sit Down in mijn bezit.
Dit nummer staat namelijk niet op mijn versie van het album Gold Mother ( 1990 ).
Prima verzamelaar van de band, hoewel ik wel nummers als Don’t Wait That Long, Government Walls & Crescendo mis.
Geluidskwaliteit is uitstekend zodat een nummer als Sound nog beter uit de verf komt.
Dit blijft toch wel een ernstig onderbelichte band in Nederland ☹️