Elvis Presley - The Essential (2007)

Label: RCA

1. That's All Right (1:57)
  2. Baby, Let's Play House (2:17)
  3. Mystery Train (2:29)
  4. Heartbreak Hotel (2:09)
  5. I Was the One (2:33)
  6. Blue Suede Shoes (2:00)
  7. Hound Dog (2:17)
  8. Don't Be Cruel (2:03)
  9. Love Me Tender (2:42)
  10. All Shook Up (1:59)
  11. (There'll Be) Peace in the Valley (For Me) (3:22)
  12. Jailhouse Rock (2:33)
  13. Trouble (2:18)
  14. Fever (3:33)
  15. It's Now Or Never (3:16)
  16. Reconsider Baby (3:44)
  17. Are You Lonesome Tonight? (3:08)
  18. Little Sister (2:32)
  19. Follow That Dream (1:39)
  20. Can't Help Falling in Love (2:57)
  21. Return to Sender (2:09)
  22. (You're the) Devil in Disguise (2:21)
  23. Bossa Nova Baby (2:07)
  24. Viva Las Vegas (2:25)
  25. Big Boss Man (2:52)
  26. A Little Less Conversation (2:25)
  27. If I Can Dream (3:10)
  28. Memories (3:07)
  29. In the Ghetto (2:57)
  30. Suspicious Minds (4:32)
  31. Don't Cry Daddy (2:47)
  32. Kentucky Rain (3:19)
  33. Polk Salad Annie (4:49)
  34. The Wonder of You (2:35)
  35. I Just Can't Help Believin' (4:39)
  36. Burning Love (2:58)
  37. Always on My Mind (3:39)
  38. Steamroller Blues (3:08)
  39. Hurt (2:08)
  40. Moody Blue (2:48)
  41. Good Rockin' Tonight * (2:13)
  42. (Let Me Be Your) Teddy Bear * (1:49)
  43. King Creole * (2:09)
  44. Such a Night * (3:01)
  45. I Feel So Bad * (2:55)
  46. Guitar Man * (2:21)
  47. Only the Strong Survive * (2:42)
  48. You Don't Have to Say You Love Me * (2:32)
totale tijdsduur: 1:52:23 (2:12:05)
Empyrium
Ik heb een totaal andere tracklist dan hierboven vermeld. De cd start met Suspicious Minds en het is dus best wel irritant dat hij niet in chronologische volgorde is, vooral bij een artiest als Elvis Presley waar je juist de ontwikkeling wilt horen.

Verder geen idee of hij compleet is of dat juist veel mooi werk hier ontbreekt daar ik bar weinig van Elvis ken, buiten het bekendere werk dan.

avatar van Egoistico
Dan ben je in het bezit van Elvis Presley - The Dutch Collection. Die heeft dezelfde hoes als dit album.

Egoistico schreef:

Dat is wel verdomd misleidend, dan. Ik heb dus blijkbaar ook The Dutch Collection, ondanks dat er 'The Essential...' op de hoes staat. Ach ja... een bijzonder groot probleem is het voor mij niet, maar ik voel me toch wel een héél klein beetje genaaid.

avatar van rmiroir
Als je nog geen enkel cd heb van the king is dit een aanrader

avatar van goldendream
Is die mooi chronologisch?

avatar van heartofsoul
Inderdaad, deze is chronologisch.

avatar van goldendream
De collectie '50 Greatest Hits' lijkt me nog interessanter, maar staat niet op MuMe.

avatar van spinout
1,135,000 stuks zijn er hier van verkocht. Niet slecht voor wéér een verzamelaar met de geijkte nummers.

avatar van Kronos
Er zijn dus meerdere versies met verschillende tracklists. Op het exemplaar dat ik vrijdag in de kringloopwinkel kocht is die ook niet chronologisch maar toch ook weer anders dan op The Dutch Collection. En er staan 52 nummers op.

The Essential Elvis Presley (discogs)

Ik heb al veel verzamelaars van Elvis en vind het leuk dat op deze de nummers niet in chronologische volgorde staan. Een goeie mix ook van ouder en nieuwer spul. En allemaal goed natuurlijk. Een 5 sterren verzamelaar voor 1 euro.

avatar van nlkink
spinout schreef:

1,135,000 stuks zijn hier van verkocht.

Is die van Kronos nou nummer 1,135,001 of behoort dit kringloopexemplaar tot de getelde 1,135,000? Het zal wel het laatste zijn, grote kans. En hoeveel exemplaren zijn er sinds 10 april 2022 nog weer verkocht of van eigenaar gewisseld? En zijn er sindsdien meer exemplaren in kringloopzaken terechtgekomen? Het gaat maar door met die Elvis.