Beef - The Original (2008)

Reggae
Label: Bertus

1. Original (3:38)
  2. Str8 Through the Roof (3:38)
  3. Justified (4:34)
  4. I & I (4:15)

met Leona

5. Intrudah (4:15)
  6. Never Let You Go (3:47)
  7. I Would Stay (3:20)

13. On My Own (3:11)

met Kenny B

14. Lockdown (4:01)
Absoluut lekkere zomerplaat!!
Vernieuwend! en zoals van Beef gewend; een eigen stijl.

Niet alleen standaard reggae.

Nummer 1,5,6,10,11,12 en 13 zijn heerlijk..ach de rest is ook lekker.
Wel jammer van I Would Stay: was niet nodig.

avatar van FunkStar
Mooie blaaspartijen zeg. Favoriet is 'I & I' samen met zangeres Leona!
Zij zong een aantal jaren geleden het lekkere zomerse liedje 'Zomer Op Je Radio'.

avatar van platedraaier
Best een lekker plaatje voor de zomer. Hoog UB 40 gehalte en af en toe iets teveel rock. Verder best lekker dus.
alleen....
Het begin van het 5e nummer "Intrudah" is zeker een Zappa nummer, ik kan er alleen niet op komen welke.

Iemand anders misschien? (edit) Hij staat op de luisterpaal

Black Napkins

ik begrijp het niet...

schaamteloos gejat of een knipoog naar smans werk en invloed?

zappa heeft net zoveel te maken met reggae a la beef, als mies bouwman met de hells angels

nochtans meer van het zelfde ,het klinkt lekker, maar ja ,reggae klinkt al vrij snel lekker

tis zon plaat die niet snel boeit en ook niet snel verveeld, denk niet dat dat de bedoeling is van het uitbrengen van een plaat

grote misser uiteraard: i would stay

avatar van platedraaier
Black Napkins inderdaad. Ik zat steeds met Zoot Allures in mijn hoofd, maar daar staat Black napkins op ja.'
En schaamteloos gejat? Denk het wel eigenlijk, want Zappa en Beef hebben zeker niets met elkaar te maken , maar het is hem wel overduidelijk.
dank je Joy, kan ik weer rustig slapen vannacht.

Joy
gail zappa ff inlichten, beniewd wat ze vind

krijgt beef rechtszaak aan de broek, wint gail zappa, en kunnen wij weer meer zappewerk verwachten want is er meer geld

yw:)

Bob_Marley
Voor mij is de zomer met dit album al begonnen! Super album. Beste van Beef. Heerlijke reggae, vooral de blazers zijn zeer goed. En de heerlijke gitaarsolo van het nummer ''Justified'''is perfect. Wel jammer van I Would Stay. Maar deze versie is wel beter dan de orginele.

avatar van Nakur
Ik haat Beef. Ik trek veel pleurisherrie maar dit vind ik dus echt helemaal niets

Father McKenzie
Justified staat op een sampler-cd dat bij het nieuwste nummer van "Revolver" magazine is ingesloten. Justified klinkt erg lekker en zomers, kijk, dan heb je als Belg nog nooit van deze band gehoord en meteen is de introductie goed prijs; ik vind het lekker klinken en wil héél dit album wel eens beluisteren...

Joy
ik vinnut ook niet veel bijzonders

met 1 plaat heb je alles wel in huis

avatar van Fets
Een echte live-band die me op cd minder kan bekoren...

Justified en Rich man zijn de hoogtepunten

Grappig.. ik vind het jammer dat Rich Man op het album staat (maar dan vooral omdat deze al op het album Flexodus staat, want het is natuurlijk een onwijs goed nummer)
Verder vind ik het een geweldig album.. en het is echt super om het te luisteren als het goed weer is

avatar van misja82
Aardig plaatje van de mannen van Beef. De stem van Pieter Both blijft lekker rauw, de rythms zijn lekker ska-achtig. Dit is meer dans reggae dan de oude roots reggae van jamaicaanse helden uit de jaren 70.
Toch vind ik het niet echt bijzonder goed. Het is allemaal wel aardig, maar zo zijn er zoveel aardige bandjes die aardige plaatjes maken.
Toch een extra halfje omdat het 'homegrown' is, en dat moeten we supporten toch!

avatar van Booyo
Prima plaatje voor de zomerse dagen, maar helaas nergens echt spannend. Stem van Both blijft wel erg aangenaam, perfect voor dit soort reggae.

avatar van Ronald5150
"The Original" is een zomers en sympathieke plaat vol opzwepende ritmes en deuntjes. Allemaal erg prettig in het gehoor dus, en op een zomerse dag echt geen straf om naar te luisteren. Wel vind ik het allemaal weinig origineel en is het in mijn ogen allemaal al eens eerder en ook nog eens beter gedaan. Na een aantal liedjes heb ik het wel gehoord en wordt het mijn inziens erg voorspelbaar. Een reggae versie van "I Would Stay" helpt dan ook niet echt. "The Original" is zeker geen slechte plaat, maar voor mij beperkt houdbaar. Als ik besluit om naar reggae te luisteren, is deze zeker niet mijn eerste keus en grijp ik toch naar Bob Marley.