Beef - The Original (2008)

Reggae
Label: Bertus

1. Original (3:38)
  2. Str8 Through the Roof (3:38)
  3. Justified (4:34)
  4. I & I (4:15)

met Leona

5. Intrudah (4:15)
  6. Never Let You Go (3:47)
  7. I Would Stay (3:20)

13. On My Own (3:11)

met Kenny B

14. Lockdown (4:01)
avatar van Ronald5150
"The Original" is een zomers en sympathieke plaat vol opzwepende ritmes en deuntjes. Allemaal erg prettig in het gehoor dus, en op een zomerse dag echt geen straf om naar te luisteren. Wel vind ik het allemaal weinig origineel en is het in mijn ogen allemaal al eens eerder en ook nog eens beter gedaan. Na een aantal liedjes heb ik het wel gehoord en wordt het mijn inziens erg voorspelbaar. Een reggae versie van "I Would Stay" helpt dan ook niet echt. "The Original" is zeker geen slechte plaat, maar voor mij beperkt houdbaar. Als ik besluit om naar reggae te luisteren, is deze zeker niet mijn eerste keus en grijp ik toch naar Bob Marley.