Tim Buckley - Best Of (1983)

Rock / Folk
Label: Rhino

1. Aren't You the Girl (2:01)
  2. Song for Janie (2:43)
  3. I Can't See You (2:40)
  4. Carnival Song (3:10)
  5. Goodbye and Hello (8:38)
  6. Dolphins (3:10)
  7. Happy Time (3:15)
  8. I Must Have Been Blind (3:40)
  9. The River (5:47)
  10. Strange Feelin' (7:49)
  11. Song to the Siren (3:20)
avatar van Droombolus
Hopeloos samengestelde comp ( drie nummers van de in verhouding maar matig interessante 1e LP en helemaal niks van Lorca of Starsailor ?! ) maar evengoed een aardige manier om kennis te maken met Tim als je deze plaat in een uitverkoopbak tegen zou komen.

avatar van Paap_Floyd
En dan staat Phantasmagoria in Two er ook nog eens niet op

Paap_Floyd schreef:
En dan staat Phantasmagoria in Two er ook nog eens niet op

Dat zeg ik ........ hopeloos....... Wel leuk detail is dat de hoes-foto zo te zien een uit de serie is die Linda Eastman van hem genomen heeft toen hij in New York woonde, vlak voordat hij zijn eerste LP opnam ........ Misschien een leuke aanzet zodat er ook eens wat Macca fans naar een echte zanger gaan luisteren ?

avatar van Paalhaas
Droombolus schreef:

Volgens mij staat Song to the siren toch echt op Starsailor. Tuurlijk heb je nog steeds gelijk dat dit een wat vreemde compilatie is, maar de gekozen nummers kunnen me (op die van het debuut na) bijna allemaal toch wel bekoren. Lang niet zo slecht samengesteld als bijvoorbeeld de Tim Buckley Anthology. Wie is die donkere kerel trouwens op de hoes?

Paalhaas schreef:
Volgens mij staat Song to the siren toch echt op Starsailor.

Wie is die donkere kerel trouwens op de hoes?

Fok, je hebt gelijk.... om de een of andere reden ga ik er altijd van uit dat Siren uit de Monkees show op dit soort comps staat.

Waarschijnlijk Carter C.C.Collins, zijn vaste percussionist in die tijd ..........