Sesamstraat - Kerstfeest met Bert & Ernie (1984)

Label: WSP

1. Lezen of Zingen (2:39)
  2. Sneeuw Is Overal (3:01)
  3. Warm en Koud (3:04)
  4. Kerstvacantie (3:04)
  5. Bert Heeft Trek (2:03)
  6. Lekkere Hapjes (2:20)
  7. Teveel (3:04)
  8. Ik Ben een Kerstbal (3:12)
  9. Zipje en Zopje (6:52)
  10. Wat een Troep (2:40)
  11. Kerstwindje (3:49)
  12. Oudjaar (1:31)
  13. Vrolijk Kerstfeest (4:35)
avatar van Madjack71
Samen met Hoor wie klopt daar, de klassieker die elk seizoen weer tevoorschijn komt. Kinderen of geen kinderen...dit is fun.
Natuurlijk ook met Zipje en Zopje de twee potloden die allerlei avonturen beleven. Wat een troep, zet ik regelmatig op om samen met mijn dochtertje op te ruimen...conditioneren noemen ze dat.
Ik ben een kerstbal en het windje dit keer met kerst zijn de andere pareltjes. Yep Bert en Ernie de Simon & Gafunkel van kindertelevisie.

avatar van MuchTheSame
t' is wel een regelrechte klassieker hoor,

avatar van Twilight
Dit blijft altijd geniaal, in wat voor levensfase je je ook bevindt.

Ik vind Ik Ben een Kerstbal toch wel geweldig psychedelisch, echt de topper van het album. Kerstwindje is ook al niet minder geniaal!

avatar van Smiechtel
Geweldige opener! Voor de rest zijn het melancholische 'ik ben een kerstbal' en het humoristische 'kerstwindje' ook toppers. Bert en Ernie weten dmv uitstekende productie en creatieve ideeën hier een geweldige klassieker neer te zetten die na 25 jaar nog steeds zn mannetje staat.

avatar van pim556
Haha dit album natuurlijk weerr uit de kast gehaald
Tijdloos album!

avatar van jasper1991
pedagogisch sterk album doordat de boodschap luchtig wordt overgebracht met veel humor en een goede afwisseling tussen spreken en zingen. zelfs de composities van de nummers zijn catchy en in de teksten wordt goed het sentiment van kerst verwerkt.

avatar van Mr. Rock
Ik Ben een Kerstbal is een geweldig nummer!

Dit was een van de 5 best verkochte albums in mijn favoriete platenzaken (Velvet Leiden) afgelopen week. Nog boven o.a. de nieuwe Spinvis, Coldplay en dat live-album van Adele.

Ik heb hem maar toegevoegd aan mijn playlist met fatsoenlijke kerstmuziek.

avatar van pim556
herman schreef:

Geeft maar weer eens aan hoe tijdloos deze plaat is
Hij ligt bij mij ook alweer klaar. Want was is een kerst zonder Bert en Ernie?

Aquila
"Ik Ben een Kerstbal" = klassieker!

avatar van The Scientist
Ah, jij bent typisch zo iemand die alleen de hits kent, mag ik even zeggen dat dit hele album vol instant-klassiekers staat, die alleen nooit genoeg airplay hebben gehad...

Sneeuw is Overal, Lekkere Hapjes en Wat een Troep hebben een meezinggehalte waar weinig top40-producten aan kunnen tippen (en in dit geval is dat positief)

Aquila
The Scientist schreef:

Nee hoor, maar in dit geval moet ik toch wel bekennen dat die Kerstbal regelmatig in mijn hoofd zit (ik gebruik de uitdrukking 'we doen heel voorzichtig' ook vaak ) en Zipje en Zopje en hun avonturen niet. Ik draai regelmatig een Sesamstraat verzamelaar met 32 hits in de auto - daar staat de Kerstbal niet eens tussen. Het Kerstwindje wel. Was het zo'n hit dan die Kerstbal?

Maar je hebt gelijk, misschien ook gewoon deze er nog bij kopen en in volle glorie gaan genieten - zet m vast in de rotatielijst, vanmiddag even langs de Boudisque of Plato fietsen.

avatar van Paap_Floyd
Eindelijk gekocht. Voor een prikkie bij Bart Smit.

avatar van Peterjan
heb nog een cassette bandje van deze, kan het binnenkort eindelijk weer draaien !

avatar van Madjack71
De hoes van deze klassieker hangt al weer aan de muur in een lp lijst...idd. wat is een Kerstfeest zonder Bert & Erie, als een Kerstboom zonder piek.

avatar van andnino
Madjack71 schreef:

avatar van pjh1967
Gistermiddag tijdens het optuigen van de kerstboom deze ook maar weer eens opgezet. December kan niet zonder in huize pjh1967.

Ted Kerkjes
Wijze les:
Gele sneeuw moet je NIET eten!

avatar van annasimoniaine
Geweldig vond ik dit altijd. Ik heb alleen geen idee hoe ik hier een beoordeling voor moet geven. Ben geneigd om 5 sterren te geven uit nostalgie...

Ted Kerkjes
annasimoniaine schreef:

Doen!

avatar van nlkink
Het enige kerstalbum dat ik van begin tot eind verdraag. Fantastisch!

avatar van nlkink
Ja mensen, deze kerstklassieker gaat maandag in de spelert!
Favorieten worden hier niet gekozen; het hele album is goed.

avatar van bikkel2
Een ware classic! Ik Ben Een Kerstbal is toch wel mijn favoriet.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Nu ook met een volledige, niet-overbelichte hoes .

avatar van nlkink
Zo komt het artwork nog beter uit. Niet onbelangrijk bij dit album.

avatar van Broem
Eens kijken hoeveel draaibeurten mijn schoonmoeder dit op 1e kerstdag uithoudt

avatar van Alicia
Staat helaas weer niet op Spotify....

avatar van bikkel2
Alicia schreef:
Staat helaas weer niet op Spotify....

Een grote schande!