My Morning Jacket - Evil Urges (2008)

Label: ATO

1. Evil Urges (5:11)
  2. Touch Me I'm Going to Scream (Part 1) (3:49)
  3. Highly Suspicious (3:04)
  4. I'm Amazed (4:33)
  5. Thank You Too! (4:26)
  6. Sec Walkin' (3:35)
  7. Two Halves (2:33)
  8. Librarian (4:16)
  9. Look at You (3:27)
  10. Aluminum Park (3:56)
  11. Remnants (3:01)
  12. Smokin' from Shootin' (5:04)
  13. Touch Me I'm Going to Scream (Part 2) (8:12)
  14. Good Intentions (0:04)
avatar van Philipstown
De tracks 4 tot en met 9 vind ik echt fantastisch; melancholisch en melodieus. Tikje melodramatisch, maar daar houd ik wel van. 'Librarian' behoort wat mij betreft tot de topsongs van de laatste jaren.

avatar van sander.h
Ja, dat vind ik nou ook een pareltje. De rest heeft me nooit zo weten te pakken eigenlijk. Alleen Touch Me I'm Going To Scream (part 2) mag ik verder nog graag horen. Verder weet ik niet zo goed wat ik met het plaatje aanmoet, beetje onevenwichtig wat mij betreft.

avatar van Emile93
Carl Broemel heeft nu ook een soloplaat opgenomen, die binnenkort uitkomt!!

avatar van Ronald5150
Ik ben geen kenner van de band My Morning Jacket. Noch ben ik bekend met eerder werk van deze band. Ik kan dus ook niet beoordelen in hoeverre het geluid op "Evil Urges" verschilt met hun andere releases. Wat ik wel weet (althans voor mezelf) is dat "Evil Urges" een gevarieerde verzameling liedjes is geworden. Ik hoor elementen uit pop, rock, soul en funk. Wel alles vanuit een soort indierock uitgangspunt. De eerste drie nummers zijn een beetje wennen, met name de zang is hoog en ijl en doet met name op "Highly Suspicious" denken aan de Bee Gees. Dan volgen twee absolute hoogtepunten met "I'm Amazed" and "Thank You Too". Wat meer ingetogener nummers met de basis in country. Beide tracks hebben overigens bloedmooie gitaarsolo's. "Evil Urges" laat een rijk palet aan instrumentatie horen. Het geluid is gevarieerd. Dit zou je kunnen opvatten als niet gefocust, maar ik als niet My Morning Jacket kenner krijg zo wel een goed beeld waar de band toe in staat is (los van vergelijkingen met andere albums). Ook "Touch Me I'm Going to Scream, part 2" is daar een mooi voorbeeld van. Een dromerig muzikaal tripje van ruim 8 minuten. Al met al vind ik "Evil Urges" een intrigerende plaat die absoluut groeit bij elke luisterbeurt.