Sjaak - Sjaakmat (2008)

Label: Spec

1. 3voor12XL Intro (0:53)
  2. Stukje Lopen (2:36)
  3. Van de Streetz (1:42)
  4. Opgegroeid in de Buurt (1:32)
  5. Shawty (2:01)
  6. Klap met die Billen (3:10)

met Darryl

7. Vieze Ho (1:35)
  8. Dubbel O (3:18)

met Yes-R

9. Shit Is Gruwelijk (3:43)

met Darryl, Yes-R en Ali B

10. Stuk (1:37)
  11. Afterparty (1:25)
  12. Ik Weet Nie Meer (2:21)
  13. Hoe Bedoel Je AA (4:52)

met Faberyayo en Big2

14. Down (2:59)
  15. Pass die Jonko (1:32)
  16. Wat Is Dat Nou (1:57)
  17. Ik Doe Het (2:39)
Het is niet goed..

Maar heel vermakelijk!

***

Lesley079
De teksten slaan nergens op, maar ik luister toch elke keer weer naar de nummers van deze cd

ik ga m wel ff luisteren alleen ik vind normaal sjaak echt niks voorstellen dus ik ben benieuwd...

avatar van bato
sjaak is niet een van de beste rappers van nederland maar die gast heeft potentiel k vind um persoonlijk de shit! mjah das mijn keus!
hij is in iedergeval geen Appa,Kempi(Du Zoon),Salah,Winne Of Feis mjah da komt nog wel

avatar van Urbanoetang
Moeilijk om te becijferen, want op zijn eigen manier is dit werkelijk briljant.

avatar van Onslaught
1,0
Al deze nummers moeten het duidelijk hebben van de beats, Verder totaal niet interessant, gelukkig is deze ook niet echt in de verkoop gegaan toch?

Onslaught schreef:
Al deze nummers moeten het duidelijk hebben van de beats,

Het gerap is juist hier het vette, die beats zijn meestal gewoon kut.

Harco
De beats zijn hier juist waar het aan schort, inderdaad.

Raekwon the chef
Grappig misschien, maar het blijft slecht.

De beats zijn heel slecht, maar Sjaak zelf is ook niet de beste rapper die ik ooit heb gehoord. Hij brengt wel alles op zijn unieke manier. Zijn flow is het meest grappige wat ik ooit heb gehoord. Ik had zijn eerste mixtape gehoord en hier zit wat vooruitgang in.

avatar van MJ_DA_MAN
Veel beats zijn toch van andere artiesten gebruikt?

avatar van j.b.b.l
Ja,de beats komen mij bekent voor maar kan me niet herinneren van welke artiesten,maar ik weet wel zeker dat de meeste beats van andere artiesten komen.

Maxmus
Ik snap niet wat mensen in deze man zien.
Zijn teksten brengen niks en meestal niet eens te verstaan.

weinig woorden, veel daden, deze shit is aaaauver
voeten moeten rusten, want ik ben van ver gekaaaaumen

haha Sjaak is mijn favoriete retard

avatar van jordidj1
Klap met die billen haha king (a)

avatar van Shelter
1,0
Het is echt de pipo van nederlandstalige rap.
Nog nooit iets van hem gehoord dat ik dacht, het is mijn stijl niet maar het heeft wel wat.
Het is gewoon shit...ik kan er weinig meer van maken..wat een triest figuur is dat. zeg. Zelfs als het niet serieus bedoeld is, is het nog triest.

avatar van Stapler
misorabi schreef:

Het gerap is juist hier het vette, die beats zijn meestal gewoon kut.

En dan een 4,5 geven ???

avatar van misorabi
als de beats ook nog eens vet waren was het een 5,0 geweest. maar die raps zijn gewoon te meesterlijk dat de beats er niet echt toe doen.

wat vind jij overigens van sjaak?

Sjaak is een clown.
Sjaak zijn nummers zijn grappig, zijn teksten zijn grappig maar vooral de manier waarop is meesterlijk. Goed vind ik het niet, maar ik moet zeggen dat ik deze cd vaaak geluisterd heb, nu nog voor het uitgaan.

Ik word overigens wel een beetje sjaak moe. Hij is nu in elk PS nummer te horen, en lijkt ook een beetje in herhaling te vallen.

avatar van Stapler
misorabi schreef:

wat vind jij overigens van sjaak?

Ja, ik kan dit geen goed album noemen.
Ik vind net als velen zijn stem wel grappig en soms de teksten, veel meer positiefs dan dat kan ik er niet van maken.

avatar van lauradance
Ach ik moet hier wel om lachen, de beats zijn oke, en als iets niet rijmt dan kan het ineens wel rijmen als je het woord een beetje anders uitspreekt. Gewoon opzetten, niet al te serieus nemen en dan zijn sommige stukjes best grappig. Ik Weet Nie Meer bijvoorbeeld.

avatar van TheFunkyM
Volgens mij is daar het album ook voor bedoeld.. Zo niet, dan is het onbedoeld grappig..

avatar van misorabi
maakt me niet uit of sjaak dit serieus of onserieus doet, het blijft geweldig

avatar van Golden_Bird
Volgens mij heeft Sjaak een beetje teveel Ol' Dirty Bastard geluisterd. Niet dat 'ie aan 'm kan tippen ofzo, maar soms doet zijn flow wel aan hem denken.

dude, die gozer kan echt niet praten, ik ga echt stuk als we hem nadoen, het is zo'n debiel.
Maar ik heb hem liever dan Nino/kempi/yes-r. Al die mannetjes

avatar van maxinator
Wat zegt die vent nou in het refrein van Hoe Bedoel Je AA
dat nummer is overigens classic.

avatar van JustMike
als hij alleen zingt is hij niet leuk maar met Yes-R of Ali B of met Darrel is hij wel leuk.

2.5

Hunter
Ik heb me serieus kapot gelachen om Dubbel O.
Duubbel duubbel Au Au.
Haha, echt wat een idioot is dit met zijn bijlen en bakstenen.
0.5 Jammer dat ik geen lagere stem kan geven.

Leuk op zijn eigen manier. Grappige gast infeite.

GCITY050
Ik check m nu bij wat anders, maar je moet goed wakker en gefocust zijn om die man te volgen. Echt onverstaanbaar gebrabbel op momenten.

tijdloos dit