The Ting Tings - We Started Nothing (2008)

Label: Columbia

1. Great DJ (3:23)
  2. That's Not My Name (5:12)
  3. Fruit Machine (2:54)
  4. Traffic Light (2:59)
  5. Shut Up and Let Me Go (2:52)
  6. Keep Your Head (3:23)
  7. Be the One (2:58)
  8. We Walk (4:05)
  9. Impacilla Carpisung (3:41)
  10. We Started Nothing (6:22)
  11. Great DJ [Acoustic Version] * (3:33)
  12. Shut Up and Let Me Go [Acoustic Version] * (2:46)
  13. Great DJ [7th Heaven Radio Remix] * (3:31)
  14. That's Not My Name [Soul Seekerz Radio Mix] * (3:23)
  15. That's Not My Name [Taku Takahashi Mix] * (5:14)
avatar van Devoo
Aanstekelijke nummertjes, waarvan sommige het goed doen in de clubs.

avatar van BlueVelvet
Ik luister dit album nog steeds regelmatig, dat had ik niet verwacht. Het blijft goede popmuziek met aanstekelijke nummers.

Shut up and let me go...hey!

avatar van Doc
Doc
Heb ze op Sziget gezien en ik vond ze verassend leuk.
Ik was eerlijk gezegd een beetje bang dat het me een beetje te gelikt "cool" en uberhip zou zijn (een beetje teveel buitenkant zegmaar), maar het rockte gewoon als een tiet. Erg goed optreden vond ik.
Heb me wel meerdere malen afgevraagd hoe ze die loops instarten en laten stoppen zonder dat het zichtbaar is.
En misschien ligt het aan mij, maar die zangeres deed me verder wat aan Bonnie st. Claire denken.....

avatar van Mjuman
Doc schreef:

Hoezo? Je wilde wel met haar buiten spelen?

Dit album kan ik je ook aanraden - ook zo'n leuk Brits duo M & V

voorbeeldje [/quote]

avatar van Doc
Doc
Mjuman schreef:

Hoezo? Je wilde wel met haar buiten spelen?

Ja, nou je het zegt...... dat had me wel wat geleken idd

Dit album kan ik je ook aanraden - ook zo'n leuk Brits duo M & V

voorbeeldje
[/quote]

Bedankt!
Die kende ik nog niet, maar klinkt alvast lekker.

Optreden op Sziget was inderdaad prima! Goed te pruimen feel-good muziek en best een aardig plaatje om af en toe eens op te zetten.

Over die loops; volgens mij had hij daar een pedaaltje voor staan bij zn voet. Daarmee kun je dan de loops inspelen/starten/stoppen etc.

avatar van lennon
De nieuwe single belooft weinig goeds... jammer

avatar van EclSpatial
Hoe zit het eigenlijk met het nieuwe album? Ik dacht dat ze al in juli klaar waren met de opnames ed?

avatar van Ernie Ball
Ik vind deze wel lekker. Niets aan de hand pop. Doet met nog het meest aan Magnapop denken, maar dan met de gitaren ingeruild tegen electronica.

aardige cd met een aantal leuke nummers maar ook een paar mindere.
vooral dat laaste nummer vind ik niks

avatar van mk1992
i Dont Care schreef:
aardige cd met een aantal leuke nummers maar ook een paar mindere.
vooral dat laaste nummer vind ik niks

zal ik dan maar niet zeggen dat ik dat het leukste van dit album vind?

Ik vind vooral nummer 2, 6, 7 en 9 leuk.

avatar van tsjong
1,5
Dit album laats weer opgezet. Wat gaat het snel vervelen. Op geen enkele manier meer prettig om naar te luisteren. Waar ik het 3 jaar terug nog kon waarderen is het voor mij helemaal niets meer. Het wordt dus nu 1.5* die krijgen ze omdat ik wel erken dat er goede stukken in zitten. Helaas past het niet bij mij.

avatar van ThisCharmingMan
Tijdje terug deze CD gekocht. Is misschien niet ontzettend goed, maar wel ontzettend leuk en aanstekelijk. Ik word hier erg vrolijk van en mijn humeur klaart helemaal op als ik deze plaat draai.. Sommige nummers (zoals Shut up and Let me Go) zijn erg één dimensionaal, maar een nummer als We Walk is weer een prachtig popnummer.

mk1992 schreef:

het hele liedje heeft veel weg van Take Me Out van Franz Ferdinand

Ik kon er niet opkomen.

avatar van Geordy
Nooit gehoord dat er nog zachtjes iets gezegd werd aan het eind van We Started Nothing, grappig!

avatar van Castle
Blijft bijna 10 jaar nog steeds aanstekelijk energiek potje muziek, lekker!

avatar van djfritzen
Castle schreef:
Blijft bijna 10 jaar nog steeds aanstekelijk energiek potje muziek, lekker!

Gisteren voor het eerst volledig beluisterd. Nu de 4de luisterbeurt en overweeg een aanschaf op vinyl. Erg leuk plaatje

avatar van lennon
Er komt de 12e een leuk gekleurde vinyl op de markt, gelimiteerd tot 1000 exemplaren

avatar van Castle
Thnks lennon dat klinkt als aanschaffen!

avatar van djfritzen
lennon schreef:

Zit er weer 'ns naar te luisteren, gemakshalve even digitaal, maar het vinyl begin van het jaar besteld en na wat gerompslomp heb ik 'm zelfs 2x. Eerste bestelling was zoek geraakt. De vriendelijke verkopende partij (Dodax) maakte er geen punt van, dus kwam een nieuwe. Vervolgens krijg ik op een week tijd toch beide exemplaren binnen. "U mag die andere ook houden" zei Dodax.
Dat is toch een reden voor een glimlach. Dit album trouwens ook

avatar van MIAB
Het album is leuk, maar voor mij gaat het album een beetje als een "nachtkaars" uit met de laatste 3 nummers. Dat is wel jammer. 3,5*

Great DJ (3:23) --- 3,5
That's Not My Name (5:12) --- 4,5