Soul Coughing - Irresistible Bliss (1996)

Label: Slash

1. Super Bon Bon (3:31)
  2. Soft Serve (3:13)
  3. White Girl (2:38)
  4. Soundtrack to Mary (3:07)
  5. Lazybones (4:49)
  6. 4 Out of 5 (3:12)
  7. Paint (2:55)
  8. Disseminated (2:41)
  9. Collapse (3:06)
  10. Sleepless (4:51)
  11. The Idiot Kings (3:57)
  12. How Many Cans? (4:25)
avatar van LeRoi
Wauw, dat de eer aan mij is om als eerste hier een berichtje te schrijven....
Halverwege jaren '90 door '2 meter sessie DJ' JD Kroeske aangeduid als DE BAND voor de komende jaren........ Deze en 'Ruby Vroom' zijn idd 'Pareltjes uit de Pophistorie' daar had JD gelijk in.....daarna ging het toch minder en ze zijn toch vrij snel uit elkaar gegaan...
Voor mij in het rijtje met Red Snapper en Morphine (Cure For Pain, Good) als, in de jaren '90, belangrijke vernieuwers in de popmuziek.... destijds....

avatar van Yield
LeRoi schreef:
Wauw, dat de eer aan mij is om als eerste hier een berichtje te schrijven

Ook maar weer eens uit de kast getrokken dit album, blijft toch een afwisselende
toffe plaat. Soul Coughing blijkt in 2000 te zijn gestopt, Mike ging blijkbaar solo door.
Helaas veel albums gemaakt met slechts 1 stem. Ja, het kan verkeren.
LeRoi...na 11 jaar eindelijk een tweede bericht

avatar van Poles Apart
Yield schreef:

Helaas veel albums gemaakt met slechts 1 stem. Ja, het kan verkeren.
LeRoi...na 11 jaar eindelijk een tweede bericht

Voorloper en opvolger heb ik en bevallen zeer goed, deze ook maar eens binnenhalen en beluisteren. Gave band.

avatar van ZAP!
Ik weet zeker dat ik deze, en misschien ook wel de opvolger, wel es geprobeerd heb en dacht: ja, nee, meer van hetzelfde, skippen.
En de band gaat ook wel verder waar ze op 'Ruby Vroom' begonnen, heel soms lijkt het bijna precies op eerder werk, maar binnen hun aparte stijl weten de heren weer ontzettend creatief van leer te trekken, hier met nog meer een hoofdrol voor de synthesizer / sampler man.
De ene track (een stuk of wat) zal wat meer tijd nodig hebben dan de andere (de meeste), maar ik voorzie hier in de toekomst eigenlijk ook wel de volle mep.

Voor nu een dikke negen.