Aphex Twin - 26 Mixes for Cash (2003)

Electronic
Label: Warp

1. Seefeel - Time to Find Me [AFX Fast Mix] (7:34)
  2. Gavin Bryars - Raising the Titanic [Big Drum Mix] (8:42)
  3. Gentle People - Journey [Aphex Twin Care Mix] (10:14)
  4. Kinesthesia - Triachus [Mix by Aphex Twin] (4:12)
  5. Philip Glass - Heroes [Aphex Twin Remix] (5:18)
  6. Buck Tick - In the Glitter Part 2 [Aphex Twin Mix] (5:02)
  7. Jesus Jones - Zeroes and Ones (Aphex Twin Reconstruction #2) (5:49)
  8. Nav Katze - Ziggy [Aphex Twin Mix #1] (4:25)
  9. Saint Etienne - Your Head My Voice (Voix Revirement) (3:15)
  10. Nav Katze - Change [Aphex Twin Mix #2] (4:16)
  11. The Beatniks - Une Femme N'est Pas un Homme [Aphex Twin Mix] (4:06)
  12. Nine Inch Nails - The Beauty of Being Numb Section B (Created by Aphex Twin) (3:27)
  13. Nobukazu Takemura - Let My Fish Loose [Aphex Twin Remix] (5:26)
  14. Die Fantastischen Vier - Krieger [Aphex Twin Baldhu Mix] (3:23)
  15. Phillip Boa en The Voodoo Club - Deep in Velvet [Aphex Twin Turnips Mix] (3:50)
  16. Curve - Falling Free [Aphex Twin Remix] (7:41)
  17. Mescalinum United - We Have Arrived [Aphex Twin QQT Mix] (4:23)
  18. Nine Inch Nails - At the Heart of It All (Created by Aphex Twin) (3:49)
  19. 808 State - Flow Coma [AFX Remix] (4:59)
  20. Aphex Twin - Windowlicker [Acid Edit] (4:15)
  21. Baby Ford - Normal, Helston Flora [Remix by AFX] (6:51)
  22. Aphex Twin - SAW2 CD1 TRK2 [Original Mix] (6:30)
  23. Meat Beat Manifesto - Mindstream [The Aphex Twin Remix] (3:42)
  24. DMX Krew - You Can't Hide Your Love [Hidden Love Mix] (5:05)
  25. Wagon Christ - Spotlight [Aphex Twin Mix] (6:57)
  26. Mike Flowers Pops - Debase (Soft Palate) (5:50)
avatar van tovenaar
Hey titan, t'is wel Mescalinum United ipv Nescalinum United he!

avatar van titan
titan (crew)
Het is me toch een grote schande! . Typfoutje, kijk maar eens waar de m en de n op het toetsenbord zitten.

avatar van tovenaar
Dat van die toetsen doet er niet toe, een grootheid als Marc Acardipane mag je niet verkeerd spellen he!

Edris
Hoe kun je over Natc Acardipane lullen, als ik werk van Aphex Twin heb gevonden die ik nooit gehoord heb.

avatar van T.O.
Die Mike Flowers Pops remix lijkt me wel interessant

Edris schreef:

Que?

Edris schreef:

Drukqs gebruikt?

avatar van John Doe
Ik zie het nu pas omdat ik het album nu pas beluister. Nummer 6 van CD2 is natuurlijk fout ''Aphex Twin - Remix by AFX'' ?? Dit is ''808 State - Flow Coma [AFX Remix]''.

avatar van tovenaar
Wat blijft die remix van Nobukazu Takemura - Let My Fish Loose toch een lekker ding. Dat lieve melodietje en die stemmetjes zijn zó leuk. Helemaal als die knabbel en babbel er zich er ook mee gaan bemoeien. Supertrack!

Hier zitten echt een paar meesterlijke tracks tussen. Zoals Baby Ford - Normal, Saint Etienne - Your Head My Voice [Voix Revirement], Curve - Falling Free [Aphex Twin Remix], de Flow Coma remix en natuurlijk de demo van Windowlicker! Goeie CD voor degenen die deze remixes nog nooit hebben gehoord (en veel van deze remixes zijn niet meer te krijgen of kosten belachelijk veel op eBay).

ezcid schreef:

Bij Boudisque hebben ze Falling Free op 12"

avatar van bas
bas
Joortje schreef:

Bij Boudisque hebben ze Falling Free op 12"

Dat is ook de enige remix die ze hebben re-released. de originele Curve single is erg zeldzaam. De nieuwe ligt voor 10 euro in de platenzaak...

ezcid schreef:

Nou dat val opzich nog wel mee, ik heb hem op eBay gekocht voor een paar euro'tjes en ik moet hem vandaag of morgen binnenkrijgen. Spanning!

avatar van brooklyn
Gentle People - Journey [Aphex Twin Care Mix] is ook heel mooi zeg...

Joyrex
ezcid schreef:
en natuurlijk de demo van Windowlicker!
Dit is niet de demo-versie van Windowlicker, die wordt meegeleverd op de Japanse versie van de Windowlicker EP. Overigens een meesterlijk staaltje van Aphex acid, deze acid edit.

EVANSHEWSON
Ik heb dit eens goedkoop op de kop getikt om met deze band of project (is me nog niet geheel duidelijk) kennis te maken en de soort ambient-trance muziek, of welk genre het eigenlijk ook is, bevalt me best.
Waarschijnlijk blijft het voor mij bij dit lekker pakketje dat ik al zwaar genoeg vind om in één keer te verwerken... Dit nuttig ik met mondjesmaat...
Het is eens iets anders dan voornamelijk classic rock of chanson.
En op zijn tijd kan ik hier best van genieten, het is wat dromerig en soms heel filmisch.

méér zinnigs kan ik hier niet van zeggen, ben hier absoluut geen kenner maar een toevallige passant.
Toch graag 4 sterren ****

avatar van pinguin#13
met momenten is het toch wel heel duidelijk voor cash. Jammer, want dingetjes als "Mainstream" zijn zeer te pruimen.

avatar van Lexicon Devil
pinguin#13 schreef:

Sluit ik me bij aan

avatar van FunkStarr
Ik heb deze al een hele tijd niet gehoord, maar kan me herinneren dat er wel een paar aardige remixen opstonden.
Ik ga hem nog een keer beluisteren en kom er dan op terug.

avatar van dj maus
De eerste cd met de meer ambiente remixen heeft duidelijk mijn voorkeur.

avatar van Nakur
Gavin Bryars - Raising the Titanic [Big Drum Mix]

Na de bewerking van Philip Jeck (5*) te geven en de track van AT, ga ik eens achter het origineel aan. Leuke remixplaat is dit trouwens. Al ga ik me er nog doorheen worstelen.