GEM - New (2008)

Label: Excelsior

1. Look (3:24)
  2. Blisters (2:51)
  3. Shoes (3:13)
  4. She Said Oh Oh Oh, I Said Yeah Yeah Yeah (3:32)
  5. Down (3:48)
  6. Jupiter (2:55)
  7. Gimme (2:57)
  8. Cold (3:08)
  9. Comfort (3:47)
  10. Today (3:33)
avatar van Migo
Album staat nu in de luisterpaal. Hoor er enthousiaste verhalen over. De single 'Look' is een catchy nummer zonder dat het al te cheesy wordt.
Zal hem nog eens een paar keer luisteren.

tuktak
geinige plaat, maar het verrast helemaal nergens. het is allemaal niet slecht, maar er is teveel concurrentie op de markt waardoor de zin ontbreekt om dit album vaker te willen beluisteren. daarbij, 33 minuten dat slaat natuurlijk helemaal nergens op...

"Look" is zeker een catchy nummer!
Zit de hele dag in je hoofd..
Toch maar de rest gaan checken..

avatar van blur8
10 melodieuze popsingles van rond de 3 min per song. Het lijkt wel een LP uit de 60's. Geschikt voor elke Radioshow, elk Festival, en elke Autoradio.
Maar "new" is wel een erg misplaatste titel. Er is niets nieuws aan de songs. Bij elke noot heb je het idee, die elders al een keer gehoord te hebben, en bovendien nu in een saaie, vlakke productie. De hele plaat klinkt dof en mat, terwijl er toch een bekende producer (Greg Haver) aan de knoppen heeft gezeten.
De potentiele goede songs met kop en staart zorgen er voor dat het wel beluisterbaar blijft, voor zolang als het voorjaarszonnetje schijnt.

avatar van thelion
Poprock van de bovenste plank van deze heren op het Excelsior label waar volgens mij nog geen slechte plaat op verschenen is....

Goed, vernieuwend is het allemaal niet maar doet hoeft voor mij ook niet altijd, beter gewoon doen waar je goed in bent dan je zelf verliezen in experimenteel geneuzel dat dan helemaal nergens meer op slaat en soms ook helemaal niet meer om aan te horen is....

avatar van el_Duderino
Wederom een zeer goed album door deze heren afgeleverd!

avatar van Nicolage Rico
Net "Blisters" gehoord en klinkt erg lekker. Zal misschien snel vervelen, maar ik ga de rest ook opzoeken.

rubi
Vind het album ontzettend tegenvallen al helemaal in vergelijking met Tell me what's new en Escapades.

Veel toegankelijker voor het grotere publiek maar veels te makkelijk in het gehoor liggende nummers.

Jammer en hopelijk t.z.t. een album zoals de eerste twee.