Stendeck - A Crash Into Another World (2002)

Zwitserland

10. A Snake in the Head
  11. The Game
avatar van bas
bas
onvindbaar. heeft iemand deze?

avatar van VanDeGriend
Ik niet. Wel naar gezocht. Kennelijk heeft niemand m ook maar gehoord.

Sietse
mp3?

Zelfs mijn grootste bron voor dit soort dingen heeft hem niet, maar ik zou hem eens kunnen vragen...

avatar van bas
bas
op een origineel reken ik al helemaal niet, maar zelfs mp3's kan ik niet vinden.
ik zie op soulseek ook geen enkele bron, op internet geen enkele torrent. Typisch. Op internet kan ik alleen vinden dat het om een demo cd gaat die 'goede kritieken' heeft gekregen. Bedankt voor het zoeken in ieder geval!

avatar van VanDeGriend
Bestaat dat ding wel ?

avatar van John Doe
Was voor mij ook echt niet te vinden, maar heb 'm inmiddels toch, in flac (lossless audio) nota bene. Ik zal wel wat regelen voor de musicmeteraars (via pm).

avatar van John Doe
In dit debuut is het bekende Stendeck geluid al te horen, daarnaast komen er wat trance elementen en vocalen in voor, wat misschien even schrikken zal zijn. Het is best lekker uitgevoerd overigens voor mensen met een open mind hieromtrent, want Stendeck vertoont duidelijk integriteit en maakt z'n eigen unieke nummers.

Nummer twee heeft vocalen die me aan Underworld doen denken, mooie symfonische breaks zitten in dit nummer. In ''At The Station'' hoor je zowaar duidelijk verwerkte gitaar, op overigens ook goede wijze. In ''Hybrid'' wordt fijn geflirt met drum 'n bass. ''Golden Landscape'' is werkelijk een prachtig intermezzo. Bij het vrolijke ''Listening the Sea'' moet ik hardop lachen van het geluid dat tijdens de vocalen inkomt, gaat trouwens ook richting d'n'b qua beats. De afsluiter ''The Game'' had best op het volgende album kunnen staan trouwens.

Het talent is zeker te horen en dit debuut doet mijns inziens niet onder voor het materiaal op het eveneens leuke Somnambula, hoewel de meerderheid dit album waarschijnlijk iets minder zou vinden. De vocalen die in een handvol nummers zitten zullen sommige electronica puristen waarschijnlijk wel wat afstoten, maar dit is in mijn ogen een debuut met veel bezieling en een mooie zelfverzonnen mengpot van stijlen (idm/industrial/trance/drum'n'bass).

avatar van orbit
Ik ben heel benieuwd, na één keer luisteren sluit ik me best aan bij jouw analyse, maar er mist teveel van het magistrale wat Stendeck later kenmerkt.. ik wacht nog even met een cijfer. De man heeft talent, buiten ieder kijf.. maar hier is de eigen richting niet altijd duidelijk.

avatar van trebremmit
Ik heb deze nu binnen en hij is best goed maar het neigt me iets teveel naar trance, zal hem nog wel een paar keer luisteren voor een definitief oordeel.

Is er trouwens iemand bekend met deze documentaire finislanda ? De soundtrack is van Stendeck en alleen te beluisteren op last.fm.