Pendulum - In Silico (2008)

Australiƫ
Electronic / Rock
Label: Atlantic

1. Showdown (5:15)
  2. Different (6:55)
  3. Propane Nightmares (5:36)
  4. Visions (5:13)
  5. Midnight Runner (5:51)
  6. The Other Side (5:27)
  7. Mutiny (5:09)
  8. 9,000 Miles (6:26)
  9. Granite (4:41)
  10. The Tempest (7:27)
  11. Propane Nightmares [VIP Remix] * (5:22)
  12. Propane Nightmares [Celldweller Remix] * (5:34)
  13. Propane Nightmares [VST Remix] * (4:48)
  14. In Silico Showcase * (5:24)
avatar van chansadres
Propane Nightmares klinkt in ieder geval heerlijk.
Ik kijk hier wel naar uit

Propane Nightmares klinkt in ieder geval kut.
Desalniettemin kijk ik hier toch wel naar uit

avatar van Djarune
het wordt denk ik meer rock met drums&bass invloeden dan drums&bass met rock invloeden. Granite was nog echt een D&B knaller. Propane Nightmares niet, maar die vind ik toch ook wel goed. Ben erg benieuwd naar dit album!

En hij is gelekt, iig kan hem al via nieuwsgroepen binnenhalen. Hij heeft iig meer rock invloeden dan Hold Your Colour, maar Granite en Propane Nightmares verklapten dat al een beetje.

De plaat is nu zelfs nog meer instapbaar dan Hold Your Colour.

tuktak
productioneel allemaal wel weer top in orde zoals altijd bij pendulum. overtuigen doet het echter wederom weer eens niet. als drum n bass liefhebber wordt ik hier wel verdrietig van. zelfde idee als in het verleden met de early rave/hardcore en de daarna ontstane commerciele varianten als happy hardcore. het rauwe is juist wat drum n bass zo lekker maakt.

Ik geef 'm een 3,5*. In z'n totaliteit weinig bijzonders, uitschieters de single Granite, The Other Side en 9000 miles.

avatar van Djarune
heb net ook de uitgelekte versie geluisterd. Vind het toch een heel leuk album geworden. Het is denk ik een mengsel van pop, rock en d&b. "Midnight Runner" is nu al mijn favoriet

avatar van v1ce
Zeker dat ik dit album ga aanschaffen. Was begonnen met Hold Your Colour waar ik al laaiend enthousiast over was.

Mijn favorieten:

1: The Tempest (lekker ruig nummer! Vooral het einde is subliem!)
2: 9000 Miles (gewoon heerlijk om naar te luisteren in de auto!)
3: The Other Side (Lekker vrolijk strand chill nummertje!)

Pastichio Rocker
Mijn review elders:

Godskolere, wat een slecht album. De enige leuke nummers zijn Showdown, Midnight Runner en 9.000 Miles. Voor de rest is het een erg slechte mix van Rock en Drum & Bass, met irritante, te aanwezige zang. Nu ben ik niet vies van beetje Rockmuziek, maar doe het dan goed. Niet van die halfbakken nummers waar je als luisteraar niks mee kunt. Bovendien kent elk nummer zo'n beetje dezelfde opbouw, wat getuigd van niet veel inspiratie. Pendulum wilde waarschijnlijk een Rockplaat maken, maar wilde hun achterban ook niet teleurstellen. Jammer genoeg is het nu een beetje vleesch noch vis geworden. Gemiste kans. En dan nog iets: die gasten mogen wel eens wat variatie in hun beats brengen. Ik hoor telkens hetzelfde 'Boom...Tjak...BoomTjak' riedeltje, wat na een paar nummers erg snel gaat vervelen. (en ga me nu niet vertellen dat dat drum & bass is want dan heb jij nog nooit echte drum & bass gehoord.) 2* voor die 3 aardige nummers.

Wie zegt dat dit d&b is?
Propane was gewoon een rockplaat, maar ze wilde idd d&b invloeden erbij doen: Propane Nightmares

Ik ben geen d&b liefhebber, daarom zal ik dit album wel leuk vinden.

avatar van djarend
tomtom137 schreef:
En hij is gelekt, (...)

Hoezo gelekt?? hij is vanaf vorige week al te koop, ik heb hem al in de winkel staan..........

felixlion
Djarune schreef:
Wie zegt dat dit d&b is?

Helemaal gelijk! Dit lijkt helemaal niet meer op DnB, het is gewoon rock met een flauwe, (veel te trage voor DnB) beat achter dan op een DnB beat moet lijken! Dit is gewoon een rockplaat met poging tot DnB invloeden, wat het niet meteen minder goed maakt.

tuktak
gewoon een rockplaat...jah hoor...komt gewoon door de drums, die klinken als een drumstel ipv een drumcomputer. zo klinkt dan ook alle live drum n bass. pendulum rockt verder natuurlijk voor geen meter.

avatar van v1ce
Al met al een aardig album.
How cares welk genre dit album word geplaatst. Als het maar lekker klinkt..

avatar van Djarune
Moet hier nog wel vermelden dat het nummer "The Tempest" echt verschrikkelijk is! Soort van The Offspring, maar dan nog slechter.

Ongelooflijk hoe Pendulum het voor elkaar heeft gekregen zo'n goeie naam te grabbel te gooien. Ik overdrijf misschien, maar In Silico haalt dus bij lange na niet het niveau van Hold Your Color. Waar Hold Your Color gewoon wist wat het wilde zijn (DnB met erg veel andere invloeden) is In Silico gewoon een allegaartje geworden van allerlei stijlen. Niet dat dit bij voorbaat slecht is, maar omdat het 'van alles wat' is mis ik de nodige pieken. Begrijp me niet verkeerd: er zitten goeie nummers op, The Other Side bijv., maar de rest excelleert niet. Wat heb ik aan liedjes van hoge productiekwaliteit die misschien de hele tijd leuk zijn om naar te luisteren, maar waar ik nooit het gevoel bij krijg dat ik moet opstaan en moet gaan dansen? Hold Your Color had genoeg van die 'kickstarts', een moment dat je versteld stond, maar In Silico faalt daar miserabel in. Het is Dance waar je niet van moet gaan dansen, het is rock die niet bepaald rockt... en het is beslist geen Drum & Bass die je helemaal tot het uiterste van je uithoudingsvermogen drijft en waarvoor je tot 's ochtends vroeg 8 uur op het feestje blijft hangen. Kortom: In Silico doet van alles, maar alles wat het doet wordt matigjes uitgevoerd in plaats van dat het ergens in uitblinkt.

Met een beetje geluk leer ik het album ooit nog eens waarderen om zijn veelzijdigheid, maar dat laat ik dan nog wel weten.

Baltasound
haha, die single propane nightmares heeft gewoon die drum zelfde sample als Hold Your Color ...

En 9000 miles ook....

Maar kvind het wel vet allemaal

avatar van nuf
1,5
nuf
wát een tegenvaller zeg, ik kan hier geen sprankeltje emotie uithalen voor mezelf. misschien dat ze op lowlands me nog kunnen overhalen maar dit word toch een 2.5* voor mij.

What the.. what happend?
Het goede van Pendulum lijkt er langzaam uit te zijn gestroomd..
Verschrikkelijk de hoeveelheid 'zang' die er doorheen is gegooid..

Er mist iets.. Naja ik heb het album nog niet afgeluisterd, maar weet nu al dat dit het niet bij de voorgaande albums gaat halen.. Zonde zeg.

Sluit me aan bij de meerderheid die het meer richting rock vind gaan.. Aargh, de drum 'n bass word hier langzaam aan uiteengescheurd.. Ondanks dat het er nog wel op de achtergrond aanwezig is maar nu in een nieuwe context is geplaatst.. Die mij niet bevalt

Baltasound
Propane Nightmares is toch wel het nummer van 2008 Nu al ja

Pastichio Rocker
Het nummer voor de TMF-generatie ja.

Vreselijke plaat. Was natuurlijk een logische stap, als je bekend bent met hun oude werk, zo na Hold Your Color, maar zo erg had ik het niet verwacht. Absolute dieptepunten: Mutiny en Prophane Nightmares. Enige verrassende en fijne stukje op de plaat is de dubstep-breakdown in The Other Side, zag ik niet aankomen.

avatar van Carolaah
Hm, ben de cd toch wat meer gaan draaien..
Vind het ook wel iets hebben, al heb ik wel een hekel aan het geblaat/geschreeuw door sommige nummers heen.

Propane nightmares, vind ik overigens wel een heel lekker nummer.. Pff ja, het is wel even wennen aan dit nieuwe album,
maar ik denk dat ik 'het een plekje heb gegeven.' Vind het in ieder geval niet zo'n horror-album meer als eerst..
Nog steeds niet overweldigend, maar ik gooi hem een halfje omhoog, een 3,0

avatar van Biemo
1,5
Slapdaddy schreef:

Helemaal mee eens, wat een enorme teleurstelling. Het is niet eens een wat mindere plaat dan Hold Your Colour, veel nummers irriteren zelfs. Wat een vervelende zangstukjes, bweh!

avatar van Bill
Dit album was mijn kennismaking met Pendulum, maar ook meteen een afscheid. Echt een enorme tegenvaller dit album. Op internet las ik toch goede geluiden, maar na het beluisteren van de plaat, kan ik niet anders dan concluderen dat je alles toch eerst zelf moet horen/zien voordat je een echt oordeel kunt vellen.

Nee, echt geen hoogstandje.

Bill schreef:

Nee, echt geen hoogstandje.

Ik zou zeggen, probeer 'Hold your color' eens, deze kennismaking is eigenlijk niet eerlijk, want dit album is gewoon een absolute tegenvaller.. Hun voorgaande tracks zijn een stuk beter en meer DnB-gericht.

avatar van Rudie
1,0
Pastichio Rocker schreef:
Mijn review elders:

Amen brother, Amen

Hij staat ook al een tijdje in de luisterpaal (en krijgt daar een 4* waardering )

ProZak
Ik vond hold your color niet helemaal een klassieker, maar er staan iig een paar hele fijne tracks op...bij dit album kreeg ik het gevoel dat ik naar een andere band zat te luisteren. Zeurderige 'rock' zang kan ik sowieso niet uitstaan dus dan blijft er niet veel over, wat dan ook nog eens beter werd uitgevoerd op hun vorige...

hehe, die propane nightmares..retecommercieel maar ik zie hier toch een massa mensen op loos gaan hoor.