Now This Is Music 4 (1986)

Alternatieve titel: Now This Is Music 4, Volume 1 + 2

Label: EVA

1. Queen - A Kind of Magic
  2. Simple Minds - Alive and Kicking
  3. Mr. Mister - Broken Wings
  4. Whitney Houston - How Will I Know
  5. Modern Talking - Brother Louie
  26. Simple Minds - Sanctify Yourself
  27. Sigue Sigue Sputnik - Love Missile F1-11
  28. Bronski Beat - Hit That Perfect Beat
avatar van LucM
Ik bezit nog alle delen van "Now this is music" op LP (ik draai ze wel niet meer).
Toppers hierop vind ik de nummers van Queen, Simple Minds, Pet Shop Boys, Dire Straits, Feargal Sharkey, Kate Bush en Talk Talk.
Minst goed vind ik de nummers van Modern Talking, Sandra, Paul Hardcastle en Bronski Beat (zonder Jimmy Somerville).

Pieter Paal
Ik vind dat nummer van Bronski Beat juist een topper.

avatar van kaztor
Brother Louie Louie Louie
Oh she's only lookin' to me
Oh let it Louie
She's under cover
Brother Louie Louie Louie
Oh doin' what he's doin'
So leave it Louie
'cause I'm her lover

Pieter Paal schreef:
Ik vind dat nummer van Bronski Beat juist een topper.

Ik heb het op single. Het was het eerste nummer zonder Jimmy Sommerville en het werd daarna niet veel meer met Bronski Beat.

Ook deze Now This Is Msic compilatie bevat enkele vergeten verrassingen...

De eerste hitsingle van Pet Shop Boys (West End Girls), een fantastische Kate Bush (Cloudbusting), een episch rockende Simple Minds (Alive And Kicking) en aardige ouevrevullers van Dire Straits (Walk Of Life) en Queen (A Kind Of Magic).

En niet te vergeten de geweldige post-Duran single (Arcadia met Election Day), een mooi UB40 (Don't Break My Heart), een nieuwkomer (Mr Mister met Broken Wings) en een klassieker uit de categorie behoorlijk fout (Sandra -het zusje van Modern Talking- met In The Heat Of The Night).

Maar het onbetwiste winnaar is Talk Talk: Living in Another World.

Maar toegegeven...op deze LP staat ook behoorlijk wat rommel.

avatar van monique
Fra Lippo Lippi ( Shouldn't Have to Be Like That) is echt zo'n vergeten hitje uit '86,klinkt heerlijk.
Ook de andere nummers op dit album mogen er wezen,behalve Anya (Moscow Nights) en Andrea (I'm a Lover) dan.

avatar van Simon Smith
Simon Smith (crew)
Ken ik niet en staat ook niet op de cd helaas, maar ik ga m eens opzoeken.