Kent - B-Sidor 95-00 (2000)

Zweden
Label: RCA

1. Chans (5:22)
  2. Spökstad (4:41)
  3. Längtan Skala 3 (6:52)
  4. Om Gyllene år (2:39)
  5. Noll (4:30)
  6. Önskar Att Någon (3:59)
  7. Bas Riff (3:40)
  8. Din Skugga (4:06)
  9. Elever (4:46)
  10. Längesen Vi Sågs (4:30)
  11. December (3:47)
  12. Utan Dina Andetag (4:24)
  13. På Nära Håll (3:19)
  14. Livrädd Med Stil (3:05)
  15. Verkligen (5:32)
  16. Gummiband (4:48)
  17. Att Presentera Ett Svin (4:28)
  18. En Helt Ny Karriär (4:09)
  19. Rödljus (3:41)
  20. Pojken Med Hålet i Handen [Hotbilds Version] (4:12)
  21. Kallt Kaffe (3:28)
  22. Den Osynlige Mannen [Kazoo Version] (2:39)
  23. Slutsats (2:50)
  24. Rödljus II (4:36)
  25. En Helt Ny Karriär II (5:27)
avatar van rzasa
Kent is beter in A kantjes. Bij deze B sidor mis ik toch de versterkte gitaar die zorgt voor het tempo en het rauwe randje. De liedjes zijn me allemaal net even te lief, al blijft er op deze dubbelaar natuurlijk wel genoeg fraais over. Wat is Zweeds eigenlijk een mooie taal om in te zingen! Tip: programmeer je cd-speler! ***

avatar van c-moon
De nieuwe nummers op deze b-sidor zijn toch ook wel goed hoor! En ja, de b-kantjes: vind ze wel goed..

Er worden slechtere b-kanten gemaakt!

Prachtige hoes trouwens!

avatar van Pinsnider
Inderdaad, andere bands hoeven zich niet te schamen als ze met dit materiaal zouden aankomen op de A-kantjes. Niet alles is even goed, maar Noll, Längesen vi sågs en Utan dina andetag behoren toch tot het beste wat de heren hebben geproduceerd, vind ik!! Schitterend meesleepend!!

avatar van Fairy Feller
Ondanks dat dit "maar" B kantjes zijn, toch een heerlijke plaat.
Als je al meer van Kent hebt kan je deze gerust aanschaffen.

avatar van SirNoodle
Het nadeel van deze b-sidor is dat het een dubbelaar is, en daardoor altijd een beetje een net wat te grote boterham voor me geweest is. Maar dankzij de moderne technologieën van mp3player & shuffle toch steeds meer brokjes van dit album veel beter leren kennen, en er valt hier toch heel wat moois te rapen.

chans (1 van de nieuwe tracks voor dit album) is prachtig, melodieus melancholisch zoals alleen Kent het kan zijn.

'utan dina andetag' is al vermeld, machtig nummer. 'noll' & 'din skugga' liggen me ook wel. Altijd al een zwak gehad voor 'gummiband', leuke afwijkende geluidjes. 'verkligen' had gewoon op het album verkligen moeten staan, en hoort er ook wel thuis.

En Kalt Kaffe is zo'n energieboost voor grauwe ochtenden... deze gaat tot elf op de versterker

avatar van SirNoodle
aansluitend op mijn vorig bericht, heel wat later... en plots komt er zo'n Kent-pareltje langs op de random playlist, blijkt het Rödljus II te zijn, heel mooi alweer. Eenvoudig, en toch klinkt het allemaal zo goed.

avatar van SirNoodle
nog een pareltje: 'elever'... zoeken op youtube naar 'elever' + 'sjohistoriska' + '2012'.
zaaaaallliig !!!

Zojuist gevonden bij een kringloop winkel voor een hele euro.

Meteen mee gepakt uiteraard. Staat nu luid te spelen en ik geniet er met volle teugen van. B kanten...tja inderdaad, menig ander bandje zou hier jaloers op zijn.

Ik vermoed dat ik een leuk aankoopje heb gedaan op een woensdagmiddag in juni.

avatar van SirNoodle
Een chronologische review van Kent albums, met nieuwe indrukken & favorieten...
buitenbeentje 1: een b-kantjes verzamelaar (voor de moderne medemens: een reeks nummertjes die nooit een album gehaald hebben).

Niet briljant over de hele lijn, maar zoals hierboven al aangegeven: wel heel wat kleine pareltjes. Dit is een soort grabbelbak waar je niet direct iets moois in verwacht, en dan plots iets wonderbaarlijks bovenhaalt.

Aangezien ik er al een paar vermeld heb: deze keer snel 'December' gaan beluisteren, het is er de tijd van het jaar voor

SirNoodle schreef:

Een eigen quote uit 2013... 3 jaar later is het terug december, en dan wordt het plots live gespeeld, op een magische avond in Stockholm