Sandra Kim - Heel Diep in Mijn Hart (1998)

Belgiƫ
Label: Centropa

1. Heel Diep in Mijn Hart (4:35)
  2. Een Teken van Jou (4:35)
  3. Hou van Mij (3:55)
  4. Ik Wil bij Je Zijn (2:18)
  5. Helemaal Alleen (3:35)
  6. Ver Weg van Jou (3:57)
  7. Wat Je Geeft aan Mij (3:30)
  8. Heb Je Ooit Echt van een Vrouw Gehouden (4:38)
  9. Maar Dat Gevoel (3:32)
  10. Jij Hoort bij Mij (3:50)
  11. De Liefste (3:26)
  12. Ik Wil Je Nooit Meer Kwijt (3:30)
  13. Voor Jou Barbara (2:29)
avatar van sheep67
Vriend en vijand deed Sandra Kim de mond snoeren met deze CD. Volgens critici is haar stembereik te vergelijken met die van Celine Dion en Barbra Streisand. Het is ook niet toevallig dat Sandra de laatste als inspiratiebron ziet.
Het is inmiddels de vijfde solo-CD van de voormalig ESC 86 winnares.
Opnieuw waagt ze (net als haar voorganger Onvergetelijk) zich aan de Nederlandse taal wat haar verrassend genoeg zeer goed af gaat. Een hele verbetering met de eerste poging die ze deed in 1991 (haar derde CD Met Open Ogen). Ze gaf toen ook toe dat ze amper wist wat ze zong!
De CD wordt vooraf gegaan met de single Hou van Mij en net als met de vier daarop volgende singles worden ook Franstalige versies van uitgebracht. Het eeuwige dilemma in Belgie.
Sandra wordt in Vlaanderen ook veel meer gerespecteerd dan in de rest van het land.
Met deze CD probeert ze opnieuw haar kwaliteiten te tonen. Een nieuwe manager Guy Beyers, een verbroken relatie en de bewondering voor artiesten als Streisand, Michael Jackson en Bryan Adams (cover Heb Je Ooit Echt van een Vrouw Gehouden) doet haar besluiten tot het maken van deze, toch wel gevoelige plaat. Negen eigen composities waarin ze alle facetten van de liefde beschrijft. Openingsnummer Heel Diep in Mijn Hart is een uitstekende bewerking van My Heart Will Go On (C.Dion) waarmee Sandra bewijst een van de beste zangeres van Belgie te zijn. Het is niet voor niets dat Sandra later haar talenten gaat gebruiken in musicals (Les Miserables)
Vermeldenswaardig is ook Een Teken van Jou, een bewerking van W. Houston's One Moment in Time.
Haar stem is echt betoverend mooi en voor mij met hoogtepunt Voor Jou Barbara (geschreven voor haar zusje) als levend bewijs. Laat deze fantastische zangeres niet links liggen en associeer haar niet continu met het songfestival. Een volwassen geworden zangeres en eigenlijk te goed voor een land dat eeuwig worsteld met haar taalstrijd.

avatar van Kronos
Als je houdt van de hoge stem van Kim, geef haar dan een hoge stem, sheep67.

Want hoewel ze niet kan tippen aan Houston (wie wel?) is ze inderdaad een erg goede zangeres en dit album verdient meer dan het huidige stemgemiddelde van nu (één stem van 1,5*).

avatar van Kronos
Helaas, veel kan ik het stemgemiddelde niet omhoog halen. Het begint sterk met twee covers waarin Sandra Kim laat horen dat ze een stukje kan zingen. Maar als je in een landje als België een van de betere zangeressen bent zegt dit nog niet veel op internationaal niveau. Het ligt voor een stuk ook aan het matige songmateriaal. Dan is het moeilijk om te schitteren. Toch leuk om dit album er bij te hebben.