Arno - French Bazaar (2004)

België
Label: Delabel

1. Chic et Pas Cher (3:21)
  2. La Vie Est une Partouze (3:34)
  3. Françoise (3:22)
  4. Fais Gaffe (3:53)
  5. Chanteur de Charme (4:01)
  6. Lili (2:46)
  7. Femme Riche (3:36)
  8. In Love Avec une DJ (3:14)
  9. 40 Ans (3:08)
  10. Vide (2:46)
  11. Bonbons (3:20)
  12. Voir un Ami Pleurer (4:16)
  13. La Fête (3:10)
  14. Knowing Me Knowing You * (4:20)
  15. Back door Man * (4:49)
  16. Je Dans et J'Oublie * (3:14)
  17. Sarah (La Femme Qui Est Dans Mon Lit) * (3:59)
EVANSHEWSON
Op deze plaat is Belgisch rocker nummer 1 tot muzikale volwassenheid gekomen. Het is de ultieme fusie tussen Anglosaksische rock, Europese Stadsblues en Frans Chanson, een mengelmoes die typisch Arno is, een muziekstijl op zich. Deze plaat getuigt van groot vakmanschap en enorme klasse !! 5 sterrenplaat.
De Abba-cover Knowing me, knowing you is van een ongeziene hoge kwaliteit !

EVANSHEWSON
De Abba-cover Knowing me, knowing you is van een ongeziene hoge kwaliteit !

op de live brussels cd/dvd komen de nummers van dit album nog beter tot zijn recht ...

EVANSHEWSON
Biezonder genietbaar album, voor mij zijn absoluut allerbeste plaat ooit. Arno probeert hier met veel succes zich niet enkel op de vorm te concentreren, maar melodie moest hier absoluut voorrang krijgen.

En dat is méér dan gelukt. Kan hier onmogelijk dieptepunten op vinden, hoe goed ik ook zoek.

Dit is een heerlijk warme en hartverwarmende plaat van een chansonnier-rocker-poseur-levensgenieter die Arno ongetwijfeld is.

Arno's versie van Knowing Me, Knowing You (Abba) is ongelooflijk mooi!

Zéér aan te bevelen. Het helpt dat je de taal van Molière een beetje beheerst!
5 sterren, kan hier enkel maximale score voor geven !
Respect, màn !
(Dàt zijn er ook vijf !)

ondertussen een arno klassieker geworden ....
dit album groeit naarmate de jaren vorderen.

avatar van bertus99
Eerste keer dat ik iets van die Arno hoorde, Het muntje viel niet meteen bij mij. Maar intussen kan ik me wel aansluiten bij wat EvanShewson hier allemaal over zegt. Ik heb blijkbaar de mazzel gehad meteen met zijn beste cd te beginnen. Erg leuke mix van rock en chanson inderdaad. Heb hem ondertussen ook een keer zien optreden, wat zeker een goed concert was.
Beste nummers vind ik La vie est une partouze, Je danse et je'oublie , chanteur de charme, 40 ans en Sarah. Alleen de cover van back door man had voor mij nioet gehoeven. Dat kon alleen maar Howling Wolf echt goed.

avatar van freddze
bertus99 schreef:
Ik heb blijkbaar de mazzel gehad meteen met zijn beste cd te beginnen

Maar 't is natuurlijk altijd leuk om te zien als een noorderbuur enthousiast reageert op een plaat van onze Belgische trots

Hij verdient hier nog zoveel meer stemmen te halen dan een schamele 16 stuks

avatar van bertus99
freddze schreef:
[]Dat is niet helemaal waar, want zijn beste is toch nog altijd deze en bij uitbreiding natuurlijk deze. Geloof me, ik ben een kenner

Jazeker Fredzze. Dan ga ik die andere cd's ook gauw eens beluisteren. French Bazar is in ieder geval een zeer welkome afwisseling op het angelsaksische dieet van het overgrote deel van de moderne muziek. Dat chanson-achtige vind ik prachtig, zeker met DIE stem!
Ik ben overigens ook altijd een grote fan geweest van die Van het Groenewoudt van jullie, en niet te vergeten ook erg van K's Choice.
D'r is heel veel goeie muziek onder Zeeuws Vlaanderen zullen we maar zeggen !

avatar van barrett
Tof album, zoals je ze wel vaker bij arno aantreft niets speciaals . eignlijk, gewoon toffe en rock muziek met een franse inslag. Lang leve de mix rock en chanson