Evelyn "Champagne" King - Smooth Talk (1977)

Soul / Funk

5. Shame
  6. Nobody Knows
  7. We're Going to a Party
  8. Show Is Over
De grote doorbraak van Evelyn "Champagne" King dit Smooth Talk. De titelsong was een hit, maar het fantastische Shame was een wereldhit, zeker op de dansvloer (jaren lang). Maar dit album is veel meer dan die hits. De nummers zijn (erg) goed, zoals bijvoorbeeld het heerlijke Nobody Knows, de begeleiding is helemaal top, met o.a. Dexter Wansel en muzikanten van Instant Funk. De zang van Evelyn is om door een ringetje te halen. Heerlijk funky soulful disco plaatje dus!

avatar van Minneapolis
Niet de grote hit Shame, maar I Don't Know If It's Right (ik neem aan ook op single verschenen aangezien er een 12" versie van is) is mijn grote favoriet hier. Smooth talk is ook smooth.