Grails - Take Refuge in Clean Living (2008)

Label: Important

1. Stoned at the Taj Again (7:34)
  2. PTSD (6:51)
  3. 11th Hour (4:08)
  4. Take Refuge (8:06)
  5. Clean Living (5:50)
avatar van we tigers
Ha lekker een nieuwe Grails!
De eerste indruk is dat deze minder is dan de vorige. Grails is ontzettend goed in het wegzetten van een waanzinnige sfeer. De jongens grijpen je met dit album bij de strot, duwen je tegen muur, zwaaien met de vuist, maar slaan vervolgens niet hard genoeg op je neus...
Maar misschien dat die punch pas echt inzet na meer luisterbeurten (momenteel aan ronde vijf bezig). Toch een heerlijk album.

avatar van trebremmit
Heerlijk album van Grails met oosterse invloeden. Psychedelische, trance opwekkende nummers. Vorig jaar kwam deze en Doomsdayer's holiday uit, dit vind ik toch wel de beste van die twee.

avatar van robbizzel
geweldige trip deze plaat

BrotherJohn
Iedere keer dat ik "Take Refuge" (het vierde nummer) beluister, al jaren een van mijn favoriete nummers ooit, lijkt het hier kennelijk om muziek te gaan die mij precies op het lijf geschreven is. Qua opbouw en compositie één van de beste instrumentale rocknummers die ik ken (een subgenre waar ik sowieso al dol op ben). De heerlijke drumpartijen (zeker in het tweede deel), de melodie, de psychedelische tintjes, de heerlijke drive die door de blaaspartijen op het einde nog wat extra meekrijgt, dit alles maakt het het nummer erg compleet. Door geen band overtroffen / te overtreffen?