Drowning Pool - Desensitized (2004)

Label: Wind-up

1. Think (3:32)
  2. Step Up (3:17)
  3. Numb (3:31)
  4. This Life (3:42)
  5. Nothingness (3:23)
  6. Bringing Me Down (3:07)
  7. Love and War (3:37)
  8. Forget (3:22)
  9. Cast Me Aside (4:12)
  10. Killin' Me (3:07)
  11. Hate (3:40)
Nog beter als Sinner!

Vooral de intro van Think vind ik goed.

avatar van Haveaniceday
Zeker goed, maar beter dan Sinner..? Ik vind van niet

brecht geers
zeer goed abum!
aleen spijtig dat de cd maar 40 minute duurt.
maar ja , beter een kort en goed album dan lang en boring!
4.5*

bro
Best wel goe album , enkel spijtig dat ik de zang tegen het einde van het album echt wel beu ben.
niet omdat het slecht is maar wel bijna altijd hetzelfde.

in sinner was de zang wel nog meer afwisselend maar al-bij-al vind ik dat ze nog een goede nieuwe zanger hebben gevonden.

de liedjes zijn stuk voor stuk alemaal goed maar klinken een beetje (gelukkig maar een beetje) op elkaar.
eigelijk heb ik enkel een slechte menig over dit albu als ik in een slechte stemming ben dus ...

clutch
eentonig, saai, voorspelbaar, 2* en die zanger zingt de hele tijd het zelfde nummer heb ik het idee

Dan zou ik de functie "Repeat 1" op je cd-speler af zetten als ik jou was

clutch
Ik denk dat het niks met dat knopje op mijn cd-speler te maken heeft, dit is gewoon een typisch voorbeeld van een nu-metal band die de hele tijd hetzelfde doen.

bro
eeeeh....niet dus. ik vind ze echt een goed bandje. ik ken veel eentonigere bands hoor.

avatar van Snowblood
precies, dit is een prima plaat. imho veel beter als het debuut.

avatar van freddze
Ken ook een band met de naam Drowning Pool, maar dan een new wave band uit de jaren '80...

Op de hoes herkennen we pornoqueen Jesse Jane - hebben namelijk een poster van hangen op 't werk in het rokerskot

Snowblood schreef:
precies, dit is een prima plaat. imho veel beter als het debuut.

Vind ik ook, dit bevat meer van alles: de melodieuze stukken zijn melodieuzer, en de agressieve stukken zijn veel agressiever, en talrijker
(en laat ik daar nu net van houden )

bennerd schreef:

die belgische logica toch

bro
hij bedoelt dat het debuut ook al melodieuser en agressief was maar dat de nummers op deze cd nog melodieuser en agressiever zijn, slimmerd

Oops, mijn fout

fastpulseboy
leuke bikini

paulisdik schreef:
Ik heb dit album niet beluisterd maar de cover bevalt me wel

haha, ja inderdaad. toen deze cd in de brievenbus viel kwam mijn pa op mij af met de cd in zijn handen en zei op half-dreigende toon: "en wat is dit nu weer!?" ik, koelbloedig: "een cd, pa" mijn pa: "ah...ok"

clutch
Wel toepasselijk dat het label dan ook nog eens Wind-Up heet.

@ bro : Prachtig

clutch
En vond je vader het geen mooie cover, bro?

volgens mij...stiekem wel

avatar van paulisdik
Ik kan het me niet voorstellen dat het niet zo is.

avatar van Lexicon Devil
Ik denk maar aan een ding wanneer ik deze hoes zie.....nee niet aan postzegels nee.

Nee, aan een Suske en Wiske cover

bennerd
Ah, ik dacht dat hij wou dat ze zijn bat ook eens vasthield

(Man, ik wordt echt met de minuut erger )

ElsenaarMetal
Forget vind ik de beste van de plaat heerlijk nummer zeg!! Step up, Killin' me, hate en Nothingless zijn ook wel te pruimen, mmaar de zang word ik nog wel eens beu.
Of ik deze beter vind dan Sinner? mwa nee, de vorige zanger was beter.
maar deze is weer velen malen beter dan de nieuwe zanger, die stem irriteerd me nogal

ElsenaarMetal
steeds beter vind ik deze plaat, Ook "Cast Me Aside" en "Bringin me Down" begin ik te waarderen.
ik verhoog met o,5

joeri592
leuke cover

avatar van notsub
Bij Drowning Pool moet ik altijd aan Machine Head denken. Drowning Pool houdt het alleen iets luchtiger, in dat opzicht past de cover ook prima bij het album...... De muziek nodigt uit tot bewegen en de nummers blijven kort en bodig. De ruige strot past prima bij de muziek. Eigenlijk is het best in orde met deze CD, alleen komt deze stijl in een zaal op zijn best tot zijn recht.

ElsenaarMetal
Toch zul je ze in de formatie die ze hier hadden niet meer hebben. Andere zanger, andere stijl.
Ryan MCCombs heeft een goede stem, maar ik denk niet dat hij deze nummers naar behoren kan zingen, maargoed dat kan ik natuurlijk niet zeker weten.

PriestMaiden
Indertijd op school was er heel wat gezever over deze hoes kan ik mij nog goed herinneren. Een maat van mij die voor Hip Hop was maar wel Papa Roach en Limp Bizkit luisterde wou deze cd voor de hoes . Maar goed - aangezien dat die hoes voor mij niet aantrekkelijk is - heb ik toch kunnen genieten van deze plaat. Er staat geen track zoals Bodies op maar met tracks als Step Up en Love and War maakt het wel heel wat goed. Deze (toenmalige) nieuwe zanger klinkt wel vetjes. Ik dacht dat op de opvolger weer een andere zanger aan het werk was, maar zover heb ik het werk van Drowning Pool (nog?) niet gevolgd.

Benjamindaxx
Interessante cover, die past bij de sfeer van het album, stoere mannen rock muziek met een rauwe ruige stem en scheurende gitaren. Toch is dit geen ijzersterk album. Het geheel zit weliswaar goed in elkaar en het album bevat een aantal erg lekkere nummers waaronder "Killin' Me" "Step up" & "Forget". Ook de andere nummers zijn van prima kwaliteit. De nieuwe zanger volgt de overleden Dave Williams (als ik het goed zeg). Het is enkel jammer dat de nummers allen van een bepaalde structuur zijn waardoor het album na een tijdje eentonig kan over komen. Dit is jammer want het is een prima album. Persoonlijk vind ik hem beter dan het debuut, hoewel de zang van Dave me beter klinkt.
Drowning Pool heeft er het beste van gemaakt met de nieuwe zanger en dat beloont ze met een 3.5