Simple Minds - Neon Lights (2001)

Alternatieve titel: Originals as Played by Simple Minds

Label: Eagle

1. Gloria (3:45)
  2. The Man Who Sold the World (4:08)
  3. Homosapien (4:21)
  4. Dancing Barefoot (3:48)
  5. Neon Lights (4:17)
  6. Hello I Love You (3:32)
  7. Bring on the Dancing Horses (5:52)
  8. The Needle & the Damage Done (4:15)
  9. For Your Pleasure (4:09)
  10. All Tomorrows Parties (3:36)
  11. Being Boiled * (3:51)
  12. Love Will Tear Us Apart * (4:48)
avatar van Janz
musicboy schreef:
Het is gewoon een zijsprongetje, leuk, niks meer en niks minder.

Zo is het.

Ben het ook met de zijsprong-gedachte eens.

En inderdaad The Needle and The Damage Done en Gloria en Hello I Love You zijn tenenkrommend (nog geluk dat ze niet dachten Purple Haze ofzo) en bijna onvergeefijk.
Maar verder: het is gewoon hun dingetje en dat wilden ze een keer eruit hebben. So be it!
Maar For Your Pleasure en Bring On The Dancing Horses zijn mooi, en Dancing Barefoot en Homosapien zijn nog wel aardig.

avatar van Thuurke
Hij is ook uitgebracht in de US met twee extra nummers, covers van Being Boiled van de Human League en Love Will Tear Us Apart van Paul Young........................... geintje, Joy Division natuurlijk.

0,5
Vanmiddag voor €2,99 gekocht bij Media Markt. Daarbij is het ook nog eens een "Limited Edition" met twee extra tracks: 11. Being Boiled, en 12. Love will tear us apart.

avatar van Hans Brouwer
beaster1256 schreef:
Zeer slechte simple minds, waarom covers, geen inspiratie meer mannen ?
"Neon Lights (2001) , originals as Played by Simple Minds" heeft Simple Minds opgenomen uit liefde en respect voor artiesten die de heren op één of andere manier hebben beinvloed. Weet je wat zo jammer is? Het is kennelijk "not done" onder de gebruikers van MuMe dat een artiest eens met een cover album op de proppen komt. Opmerkingen als "geen inspiratie" of "zakkenvullerij" lees je vaak bij een door de artiest goed bedoeld cover album. Dom en kortzichtig. Omdat ik tot mijn grote ergenis moet constateren dat de waardering voor Neon Lights (2001), originals as Played by Simple Minds" zo laag is doe ik er nog maar een halve * bij .

De eerste weken lag dit cover-album duur geprijsd in de bakken. Een paar weken later verkocht mijn platen- en CD boer een rijtje albums van het Eagle-label, waaronder deze voor prijzen varierend van 2 t/m 5 Euro per stuk. Toen heb ik 'm dus meteen aangeschaft.
Het album had in het Engelse blad Uncut positieve kritieken gekregen, maar bij de eerste draaibeurt sloeg bij mij bij het beluisteren de verveling al toe.
Wel opvallend dat ze hierop ook Bring on the Dancing Horses van hun tegenpolen Echo and the Bunnymen doen.
Later zag ik dit album weer voor 5 Eurootjes in een dumpzaak liggen, maar nu zat er dus een bonus e.p. bij.
Bij bol zag ik dat het als dubbelaar verkrijgbaar is, dus met het album Cry erbij.
Ik vind van Simple Minds de albums van 1982 t/m 1985 het beste. Street Fighting Years en het live-album dat daarna kwam heb ik nog wel geprobeerd, maar ik mis de magie van eerdere albums.
De beginjaren op het Arista-label heb ik nog nooit beluisterd, maar ben ik wel nieuwsgierig naar. In het verleden heb ik wel iets ervan meegekregen toen het muziek kanaal Music Box video's uit hun beginjaren liet zien.
Jim Kerr heeft ook eens een keer iets opgenomen met Mirjam Timmer van Twarres toen die solo ging.

avatar van Thuurke
De eerste plaat Life in A Day op Arista/Zoom is niet om aan te horen en niet mijn ding. Je bent dus gewaarschuwd.

Niks mis om je helden te eren ,maar dit is niet best.Het doet me zeer om 1 van Young' s kwetsbaarste nummers zo aan gort geholpen te horen worden.Als je inspiratie op is ,neem gewoon een sabbatical maar ga niet met deze onzalige ideeën in een studio zitten pielen.Dancing Barefoot gaat nog en ook Bring On The Dancing Horses is te verhalen.De rest is gewoon slecht en voegt ook niks toe aan het origineel.2 sterren