Mort Garson - Mother Earth's Plantasia (1976)

Canada
Electronic
Label: Homewood

1. Plantasia (3:21)
  2. Symphony for a Spider Plant (2:40)
  3. Baby's Tears Blues (3:01)
  4. Ode to an African Violet (4:01)
  5. Concerto for Philodendron and Pothos (3:04)
  6. Rhapsody in Green (3:24)
  7. Swingin' Spathipyllums (2:57)
  8. You Don't Have to Walk a Begonia (2:33)
  9. Mellow Mood for Maidenhair (2:17)
  10. Music to Soothe the Savage Snake Plant (3:19)
tuktak
Warm earth music for plants...
and the people who love them

ghehe wat een wazige hippiemuziek zeg...

avatar van vanrippestein
Tuktak neemt de term hippiemuziek wel erg breed hier. Geen gitaren, geen zang, geen tambourijn, en 8 jaar te laat om een hippieplaat te zijn.

Dit is speelse synthesizer muziek die opvallend fijn in het gehoor ligt. De composities zijn poppy, mellow en werken lekker als achtergrond muziek. De plaat klinkt erg warm ten opzichte van bijvoorbeeld Jarre's kille stijl. Mijn planten zijn inderdaad gegroeid sinds ik de plaat soms op zet ?

Poa
tuktak schreef:
ghehe wat een wazige hippiemuziek zeg...

tuktak wordt gemist.

Geinige muziek in ieder geval.

avatar van Bert Wasbeer
Hippiemuziek of niet, wazig is deze overdosis aan Moog echt wel. Deze "warm earth music for plants" brengt odes aan meerdere van onze vensterbankvriendjes. Maar volgens mij is het stiekem toch vooral nog een ode aan een zeker plantje dat niet in de songtitels wordt genoemd.

avatar van Barney Rubble
Opgewekte, naïeve, welhaast kinderlijke electronic. Voelt als iets dat eerder uit de jaren 60 komt dan uit het midden van de jaren 70. Niettemin is de muziek best aangenaam.

avatar van Barney Rubble
Terzijde liefhebbers van dit album, moeten ook deze plaat van Green-House eens een kans geven. Vergelijkbaar qua sfeer, imho.