C-Mon & Kypski - Static Traveller (2004)

Hip-Hop / Funk
Label: Supertracks

1. Intro (0:42)
  2. Shitty Bum (3:26)
  3. The Lumberjack (5:01)
  4. The Evil Needle (4:26)
  5. Shalom (3:38)
  6. Money Money (4:41)
  7. Dazed & Confused (4:21)
  8. Geile Scheisse (When I Freak) (6:08)
  9. Air Play (4:20)
  10. Cravings of a Solemn Soul (4:26)
  11. Black Mountain, Green Rainbow (6:58)
  12. Shitty Bum (3:38)
  13. Kypski's Day Out (3:58)
Social_Mask
Héérlijke producties! Verveelt geen moment. Best veel invloeden uit India. Op het laatste nummer zingt iemand ook in het Hindi. Van de nummers wordt ik erg blij, maar toch vind ik de wat 'sombere' nummers beter. Niet echte uitschieters, maar alles is erg goed. Ik geef dit 4,5*, behoort tot de beste NL-albums die ik ken.

avatar van John Doe
De vocals aan het begin van The Evil Needle heb ik vandaag gespot in Zakir Hussain - Anisa, de tabla drums zullen er ook zijn van afgehaald

een Indisch artiest die Zakir Hussain ook

avatar van Leonard91
Ken een paar nummers en die zijn geweldig, staat al een tijdje op mijn pc, net als hun andere albums maar heb nog niet echt tijd gehad om ernaar te luisteren.

Sven Bersee
Bij mij sporen de tracktijden voor geen meter met deze site. Zo duurt Intro 0.43, Shitty Bum 3.26 en The Lumberjack 5.02.

Wat is Shitty Bum een heerlijk nummer, funky, dansbaar en apart. Jammer dat ze dat niet de hele CD volhouden... 3,0*

avatar van Heelphlip
Sven Bersee schreef:

Je hebt gelijk, er klopt niets van die tijden.

avatar van Urbanoetang
Shitty Bum

avatar van YoG
YoG
Shitty bum is heel okee Was destijds een heel obscuur plaatje, werd alleen gedraait op The Box..
jammer dat ze niet meer van dat soort funkie nummers maken.. het is tegenwoordig zo rauw, rockig.. niet slecht hoor, hun samenwerking met Pete Philly is heel aardig

avatar van Djarune
Shalom is echt geweldig. Hebreeuwse electro. Moet niet gekker worden!

avatar van levenvergeten
The Lumberjack is ook wel een favorietje, waar een Oost-Europese (?) volkszanger omver wordt getorpedeerd door een waanzinnig vette hiphop-achtige sample. Live ook erg leuk inderdaad!

avatar van Booyo
Probleem bij deze plaat is dat ik na een tijdje een beetje kriegel word van de vele geluiden die op me afkomen, waardoor het me veel moeite kost om het helemaal af te luisteren. Staan wel enkele erg gave nummers op, zoals Shitty Bum, Dazed and Confused en Cravings of a Solemn Soul. Los zijn het verder ook prima nummers, maar 55 minuten hou ik het niet uit.

avatar van Boermetkiespijn
Heel creatief, ik was bij het luisteren meermalen blij verrast met de vindingrijkheid in de samples. Bij het lezen van de tracklist had ik achter "Shitty Bum" nooit een sample van het Jiddische "Chiribim Chiribom" verwacht
Het album is algeheel wel erg druk aan de oren. Je herkent daarbij van alles in de enorme hoeveelheid samples, waardoor het beluisteren allesbehalve een rustgevende ervaring is. Gelukkig is dat laatste geen vereiste in goede muziek, maar toch.