Een uitgaven van de Beltrami's scores voor Scream 1&2, dat klonk goed. Maar dan hoor je dat het uitgebracht zal worden door Varese Sarabande en je vreest het ergste. Zo rond de 30 minuten natuurlijk. De popmuziek albums verkochten goed, voor de score was natuurlijk minder animo.Uiteindelijk lijkt het toch behoorlijk teleurstellend te zijn, maar de tracks zijn wel ontzettend goed. Tracks 1 t/m 7 zijn van Scream 1, de rest van 2.
Beltrami kwam aan boord door een radio interview over een andere score en kwam via via zo bij Craven terecht, die hem voor proef de openingsscene van Scream liet scoren. En zo werd hij aangenomen. En Beltrami maakt een reis door met het creeren van de thema's en suspense muziek. Er is een thema voor Sidney, met een solo vocaal. Er is een thema voor het stadje Woodsboro en eentje voor als de gemaskerde gek ten tonele verschijnt. Die laatste worden vaak gekenmerkt door chase muziek achtige tracks met heerlijke chaos gecreerd door strijkers en andere instrumenten.
Met Scream 2 groeide Beltrami verder; hij vond de perfecte balans tussen elekronica en orchestratie. De thema's worden verder uitgewerkt, zijn complexer en er is een nieuw thema voor sheriff Dewey. Tenminste niet gecomponeerd door Beltrami. Hans Zimmer's
Broken Arrow thema werd hergebruikt, te horen in ''Love Turns Sour''. De componist zag hoe zijn muziek hierdoo werd vervangen en was daar alles behalve blij mee. Maar het werkt prima, zelfs heel goed. Ook Danny Elfman's ''Assandra's Aria'' werd toegevoegd bij een bepaalde scene (niet op deze cd te vinden).
Christopher Young heeft een soortgelijke stijl heeft als het om horrorscores gaat, neem nu
Urban Legend