Manitoba - Start Breaking My Heart (2001)

Canada
Electronic
Label: Leaf

1. Dundas, Ontario (4:23)
  2. People Eating Fruit (6:11)
  3. Mammals Vs Reptiles (4:47)
  4. Brandon (5:24)
  5. Children Play Well Together (3:06)
  6. Lemon Yoghourt (2:24)
  7. James' Second Haircut (4:15)
  8. Scedules & Fares (5:13)
  9. Paul's Birthday (6:56)
  10. Happy Ending (3:00)
  11. Victor and Carolyn * (5:59)
  12. 218 Beverly * (5:32)
  13. Evan Likes Driving * (10:09)
  14. Anna and Nina * (5:09)
  15. Dundas, Ontario [Remix] * (5:09)
  16. Tits & Ass: The Great Canadian Weekend * (4:46)
  17. Webers * (5:26)
  18. If Assholes Could Fly, This Place Would Be an Airport * (4:50)
  19. Air Doom * (2:30)
  20. Ach Who * (7:34)
avatar van bas
bas
Hier is Manitoba nog interessant. Dit klinkt veel als Four Tet ten tijde van 'Pause'. Maar toch net iets meer electronisch. Na al die jaren een typische stijl, die weinigen hem nadoen.

avatar van Jannemanneke
Hiervan bestaat ook nog een re-release (2006) zelfde titel maar dan wel met 2 cd's..staat ook op hun website te lezen.

Zie link :

Start Breaking My Heart - Special Edition | Caribou

Ik voel me me even vrij om hier hardop de vraag te stellen hoe bekend deze plaat was geweest als hij onder de naam Caribou was geproduceerd.

De opener vind ik trouwens van ongekend niveau.

avatar van -SprayIt-
Prachtige hoes ook.

avatar van Noere
Een Snaith die nog zoekende lijkt hier (en sterk beïnvloed door warp). De nummers zijn stekeliger dan het latere Caribou werk en als geheel is het wat richtinglozer, maar dat heeft zeker zijn charme. De tweede cd met de re issue in 2006 uitgebracht doet niet veel onder voor de eerste cd. Sterke tracks met mooie originele vondsten.