Prong - Rude Awakening (1996)

Label: Epic

1. Controller (3:39)
  2. Caprice (2:46)
  3. Rude Awakening (4:18)
  4. Unfortunately (3:08)
  5. Face Value (4:10)
  6. Avenue of the Finest (3:37)
  7. Slicing (3:27)
  8. Without Hope (3:13)
  9. Mansruin (3:30)
  10. Innocence Gone (3:10)
  11. Dark Signs (3:21)
  12. Close the Door (4:06)
  13. Proud Division * (3:11)
Zeer goede plaat, metal en progressive rock. Deze was volgens mij het beste, maar de eerste twee albums mogen er ook wezen!

avatar van orbit
solida schreef:

Euhh.. volgens mij komen er maar liefst 5 platen vóór deze

Wel goede plaat dit, zeker even goed als Cleansing. Cool gitaargeluid ook, aparte productie

da's waar, ik zelf heb er eigenlijk maar twee hiervoor. dat bedoelde ik

avatar van kaztor
Deze moet het voor mij afleggen tegen Cleansing. Het klinkt een beetje te gecalculeerd en te poppy. Mansruin is echter geweldig.

avatar van orbit
Ik vind deze juist beter, dankzij de mooie gruisgitaar productie Maar het scheelt niet veel.

avatar van Eppers
De eerste drie nummers zijn geweldig, daarna zakt het in.

avatar van kaztor
Eppers schreef:
De eerste drie nummers zijn geweldig, daarna zakt het in.

Idd.

Controller probeert dan ook nog even fijnzinnig je gehoor voorgoed te beschadigen.

Ga toch maar omhoog naar 3,5, want er staan inderdaad wel wat leuke nummertjes op die ik even vergeten was.

Vind Mansruin nog steeds het hoogtepunt, btw.
Monster van een nummer!

avatar van winterstorm
Sterker dan 'Cleansing' omdat het album in zijn geheel voor mij een stuk beter is dan 'Cleansing', dat echter wel enkele supernummers bevat, en dat is hier iets minder het geval. De beste Prong voor mij.

avatar van Karmasin
Met dat heerlijk onderaards rommelende baswerk van KJ''s Paul Raven (RIP).

avatar van Shelter
Hard album met als hoogtepunt Rude Awakening...lekkere riff is dat.

avatar van glenn53
Controller: die riff met die beat, geweldig

Weer eens opgezocht en gedraaid .. leuke cd ...

avatar van Banjo
Lekker album hoor!
Ik kan niet anders zeggen.. een goede stem met een zeer fijne ondersteuning van de band.
Het doet me denken aan Nine Inch Nails en de stem lijkt op die van Coal chamber..

4 sterren

avatar van Pitchman
Als ik het titelnummer hoor , dan hoor ik ook een beetje Killing Joke. En ik ben ook fan van Killing Joke , dus deze plaat is zonder meer mijn ding. Zag ook dat wijlen Paul Raven meespeelt , dus het is geen toeval. Heel aparte muziek eigenlijk en het coverart was een vooruitziende blik misschien.

avatar van ZAP!
Toch een klein halfje erbij. Ik ben niet zo gek van het gebruik van de el. percussie hier, maar heel veel riffs zijn echt wel om te smullen.

avatar van trebremmit
Op de meeste hoezen staat rechtsonderin A True Story, maar hier niet, klopt dat wel?

avatar van ZAP!
De Discogs master geeft dat ook aan, ja. Zelf heb ik de cd / lp niet...

avatar van trebremmit
Alle versies hebben dat, waar deze dan vandaan komt?

Zal wel even een correctie insturen.