Teddy Thompson - A Piece of What You Need (2008)

Label: Verve

1. The Things I Do
  2. What's This?!!
  3. In My Arms
  4. Where to Go from Here
  5. Don't Know What I Was Thinking
  6. Can't Sing Straight
  7. Slippery Slope (Easier)
  8. Jonathan's Book
  9. One of These Days
  10. Turning the Gun on Myself
  11. A Piece of What You Need
  12. The Price of Love
Handsome Bill
Turning the gun on myself...?!

Wat een zelfdestructie, deze cd ga ik nu gewoon ongeluisterd aanschaffen.

avatar van indana
ah, een nieuwe (T.) Thompson? Daar moet ik het mijne van weten.
Geweldige hoes trouwens!

indana schreef:
Daar moet ik het mijne van weten.

Het is een up-tempo Thompson met wat meer rock dan voorheen.
Op zich niks mis mee, het is soms best aanstekelijk maar door deze benadering vind ik hem wel wat gewoner geworden. Die stem blijft natuurlijk herkenbaar uit duizenden.
Het zit allemaal goed in elkaar, maar ik mis net iets te veel ziel om er helemaal door geraakt te worden. Een prima voldoende maar voor een goed had hij iets meer uit de kast moeten trekken wat mij betreft. Zodra het wat rustiger en zwieriger gaat worden doet hij me denken aan vriend Rufus Wainwright en dan slaan de nummers gelijk ook beter aan (Where to Go from Here bijvoorbeeld).
Hoe dan ook levert hij wel weer degelijke kwaliteit af en het kan zo maar gebeuren dat als ik dit meer en meer ga draaien de waardering toch weer omhoog schiet.

Handsome Bill
Mijn eerste oordeel is gematigd positief.
Maar dat was ik bij alle albums van Teddy.
Ik sluit me aan bij aerodynamic, het kan maar zo zijn dat ik over een paar maand deze cd zeer goed ga waarderen.
Voorlopig 3 sterren

Handsome Bill
Vind er toch wat teveel wainwright in zitten.
Te nerveus album dit, jammer.

4 sterren inmiddels.
Dit album moet je leren waarderen blijkbaar

johan69
prettig album, niets meer of minder met idd in mn de langzamere nrs raakvlakken met r wainwright.

avatar van Rounder
De Country stem van TT maakt me altijd weer droevig en blij tegelijk.
Ik vind dit wel de minste van de 4 TT's tot nu toe.
In my Arms en Don't know what I was thinking zijn heerlijke meezingers, de rest vind ik toch achterblijven helaas.
Ben benieuwd wat het nieuwe album gaat brengen!