Shrek 2 (2004)

Label: Dreamworks

1. Counting Crows - Accidentally in Love (3:10)
  2. Frou Frou - Holding Out for a Hero (3:23)
  3. Butterfly Boucher - Changes (3:23)
  4. Dashboard Confessional - As Lovers Go [Ron Fair Remix] (3:31)
  5. Lipps, Inc. - Funkytown (4:02)
  6. Rich Price - I'm on My Way (3:23)
  7. Eels - I Need Some Sleep (2:29)
  8. Peter Yorn - Ever Fallen in Love (2:34)
  9. Tom Waits - Little Drop of Poison (3:13)
  10. Joseph Arthur - You're So True (3:55)
  11. Nick Cave & The Bad Seeds - People Ain't No Good (5:42)
  12. Jennifer Saunders - Fairy Godmother Song (1:54)
  13. Eddie Murphy - Livin' La Vida Loca (3:26)
  14. Jennifer Saunders - Holding Out for a Hero (3:55)
1,5
Overbodig album met niet eens leuke muziek...

avatar van andré
Angrod-Pallanén schreef:

Overbodig album met niet eens leuke muziek...

Nick Cave, Tom Waits en Eels staan er ook op! Deze artiesten heb ik bijna nooit kunen betrappen op het maken van slechte muziek. Is het echt zo erg?

1,5
Ik vind het niks. Nou ben ik totaal geen expert in muziek en welke muzikanten geweldig zijn en welke niet (ja hé, ik weet dat Rammstein bagger is vergeleken Alan Menken, maar daar houd het mee op) goed zijn. De namen die jij noemt komen me niet eens bekend voor. Ik heb (natuurlijk) alle liedjes achterelkaar dus ik kan alleen onderscheid maken via de titels. Dus ik ga ze later nog wel een keer beluisteren. Dan oordeel ik nog wel apart over die liedjes. Maar ik heb het album één keer gehoord en ik vond het totaal niet speciaal of leuk of mooi.

Accidentally in Love is echt een top nummer

avatar van Hendrix4live
Een aantal goeie soundtracks staan erop. Natuurlijk ook een aantal mindere maar die zaten in de film erin, en daar waren ze wel leuk. Zeer vermakelijke film.

Beste nummers: Eels - I Need Some Sleep, Tom Waits - Little Drop of Poison en Nick Cave & The Bad Seeds - People Ain't No Good.

Dat nummer van Counting Crows is trouwens ook niet slecht.

Sommige liedjes worden pas leuk als je ze hoort tijdens de film!

avatar van luukve
Ik luister de Top 2000 van 2023 terug van #2000 naar #1, maar ik beluister het hele album waar het nummer vandaan komt.

Album nummer: #15
Getriggerd door: #1986 (Accidentally In Love)
Andere Top 2000 nummers op dit album: geen
Nummers toegevoegd aan persoonlijke playlist: Accidentally In Love, Changes, People Ain't No Good

Dit was verrassend aangenaam. Leuke soundtrack met wat aardige nummers. Vind de Changes versie vooral heel gaaf. Geeft een euforisch gevoel. Niet alles is echter een succes dus ik hou het op 3*.