The Hives - Tyrannosaurus Hives (2004)

Zweden
Punk
Label: Interscope

1. Abra Cadaver (1:33)
  2. Two-Timing Touch and Broken Bones (2:00)
  3. Walk Idiot Walk (3:31)
  4. No Pun Intended (2:20)
  5. A Little More for Little You (2:58)
  6. B Is for Brutus (2:36)
  7. See Through Head (2:21)
  8. Diabolic Scheme (2:59)
  9. Missing Link (1:55)
  10. Love in Plaster (3:11)
  11. Dead Quote Olympics (1:58)
  12. Antidote (2:29)
  13. Uptight * (2:25)
  14. The Hives Meet the Norm * (2:06)
avatar van waxs
Tof album voor zover ik het heb gehoord.

avatar van bver
Voor mij een topalbum. Ik vind ze ook verre van commercieel, want toegankelijk voor de grote massa kan je hun muziek bezwaarlijk noemen, toch? Heb ze ondertussen ook al een keer of drie live aan het werk gezien en vond dit zo goed dat ik in december terug ga in de AB in Brussel.
Favoriete nummers: B is for Brutus en Antidote

bver schreef:
en vond dit zo goed dat ik in december terug ga in de AB in Brussel.

En dat was on-waar-schijnlijk goed Maar goed, dit is niet de plaats voor concertbesprekingen.

Dit: topalbum, toch wel een klasse beter dan Veni Vidi Vicious imho. "Walk, idiot, walk", is met voorsprong m'n favoriete nummer hieruit.

Ik vind trouwens The Black & White Album de klasse van deze goed benaderen, had ik niet verwacht.

avatar van Lexicon Devil
Goed en Hard, eindelijk een strakke band die niet voor de pingels zal gaan. R&R waar je buurman stil van wordt.

avatar van hectometersnor
Deze band op Lowlands gezien en kende eigenlijk maar 1 nummer van ze, en dat was ook het nummer dat iedereen kent.

Voor mij was deze band de grootste verassing van Lowlands, enorm sterk en goed optreden en die zanger is enorm entertaining en heeft volgens mij in zijn jongere jaren the best of Mick Jagger vele malen bestudeert want ik kan daar genoeg vergelijkingen in trekken. Maar dat is geen negatief aspect, ik heb er van genoten namelijk, daarnaast ziet hij er enigzins fatsoenlijk uit.

De andere albums moet ik ook nog van een review voorzien maar deze krijgt als eerste de eer. Heb alle albums nou goed beluisterd en vind deze duidelijk het beste, enorm heerlijk raggen en heerlijke zang, enorm pakkend en ondanks soms wat eentonige opvolgende nummers raak ik totaal niet verveeld. Vooral B for Brutus vind ik een 5 sterren plaat, die gitaarriffs in dat nummer krijg ik maar niet uit mijn hoofd, ik begin en eindig mijn dag er het liefst mee.

Het heeft allemaal wel iets van "The john expension blues explosion" maar dan beter en minder "blues" achtig. Aanrader voor iedereen die van goede en strakke muziek houd en vooral kriebelig word van dat soetsappige geluid dat dit soort bands vaak hebben/krijgen.

4 sterren

avatar van AOVV
Tof plaatje van The Hives, al is de impact wat minder dan op de twee voorgaande platen. Schiet meteen straf uit de startblokken met de eerste 2 songs, maar de tweede helft bevat wat mindere songs, al zijn het aparte Diabolic Scheme en afsluiter Antidote erg fijne songs.

3 sterren

avatar van smoozycat