Katy Perry - One of the Boys (2008)

Label: Capitol

1. One of the Boys (4:07)
  2. I Kissed a Girl (2:59)
  3. Waking Up in Vegas (3:19)
  4. Thinking of You (4:06)
  5. Mannequin (3:17)
  6. Ur So Gay (3:37)
  7. Hot N Cold (3:40)
  8. If You Can Afford Me (3:18)
  9. Lost (4:16)
  10. Self Inflicted (3:25)
  11. I'm Still Breathing (3:48)
  12. Fingerprints (3:44)
  13. I Kissed a Girl [Rock Mix] * (3:01)
avatar van bommel
Toch nog een paar keer gedraaid.

Daarom mijn mening wat bijstellen.

Leuke plaat, afwisseld en veel tempo

Twijfel tussen 3,5 en 4

avatar van Mctijn
1,5
Live echt verschikkelijk. Oftewel: een goede platenmaatschappij en een goede manager. Het album is onder de maat door de overdosis aan clichés. Dit soort zangeressen zijn er in overvloed, maar dan beter. Knap staaltje commercie dat de radio dit heeft opgepikt.

avatar van Kelzo
Erg leuke cd, lekker vrolijk en leuke nummers. Live is ze ook erg goed (al was haar optreden bij de MTV awards verschrikkelijk).

Leuke nummers vind ik: Waking up in Vegas, Self Inflicted en Fingerprints

avatar van musicman13
Ik vind waking up in vegas toch wel een heerlijk album!

avatar van musicman13
alles geluisterd en wat een rot muziek! Alleen Ur so gay & waking up in vegas zijn goed! Erg bagger.

avatar van friday the 13 th
musicman13 schreef:
Ik vind waking up in vegas toch wel een heerlijk album!

Een heerlijke single bedoel je?

Ja, deze laatste vind ik ook wel goed te pruimen. Volgens mij de laatste single van dit album.

Voor de rest simpele popmuziek. I kissed a girl vond ik super, maar ben ik inmiddels zo moe gehoord dat ik er zelfs een afkeer voor heb. Hot & Cold vind ik OK, maar zeker niet hoogstaands.

Met haar derde single "thinking of you' heb ik ook erg weinig feeling mee en vind ik een gemiste kans om her te scoren.

En waking up in vegas dan is niet bijzonder, maar heeft een leuk ritme en een leuke clip.

Standaard pop dus deze Katy Perry.

avatar van musicman13
hahaah ja ik bedoelde single! Bij thinking of you zoek ik altijd naar de muzikaliteit, maar die vind ik niet:S Hot 'N Cold vind ik een kinderachtig nummer & kissed a girl vreselijk irritant!

avatar van Pretbek
Leuk album, niet ieder nummer is even denderend en haar stem vind ik ook niet altijd even goed klinken.

avatar van NewYorkCityLight
1,0
Die baslijn onder I Kissed A Girl in het refrein is echt fantastisch (als het al een baslijn is - ben niet zo thuis in de muziek). Voor mij maakt dat dat nummer zo geweldig.

Zingen kan ze trouwens helemaal niet, alleen ze laat wel zien dat ze kan schrijven als ze mij weet te ontroeren met haar self-penned Thinking Of You (met behulp van de clip, en de manier waarop het ingezongen is).

Maar met die twee goede nummers houd het dan wel op. De rest wordt gewoon strondvervelend (of was dat al).

avatar van LucM
1,5
Ik heb onlangs dit album van deze overgehypte zangers beluisterd en ik vind het clichématig en weinig memorabel klinken, er wordt helemaal geen poging gedaan om wat origineel om de hoek te komen en zoals Katy Perry zingt, zo zijn er duizenden zangeressen. Vergankelijke pop, niet meer en niet minder.

Vind "I kissed a girl" heel vervelend, die "ongelooflijke verslavende beat en refrein" die mensen daarin vonden heb ik zelf gemist denk ik. Vond het ook echt heel vreselijk als ie op de radio kwam.

Hot 'n Cold vind ik wat mooier, heb je toch weer Max Martin zoals ie op z'n best is. Ur so gay is ook wel leuk. Homofilie staat wel als een belangrijk onderwerp bij dit album genoteerd, iets wat een beetje vreemd overkomt.

Waking Up In Vegas is ook wel het beluisteren waard en je zult dat nummer nog wel een paar keer op repeat zetten, maar wanneer je alle singles gehoord hebt blijft er weinig over. De stem van Katy Perry vind ik overigens ook niet altijd zuiver. Vooral "Thinking of you" is een schreeuwerige ballad die niet mooi in het oor klinkt.

Katy Perry's platenmaatschappij heeft overigens wel een leuke marketingstrategie voor haar gebruikt, zoals ze haar promoten met haar modieuze outfits en haast barbiepop achtige gezicht, is op zich ook wel leuk om naar te kijken. En dit is op zich best een afwisselende, leuke plaat, maar ik denk niet dat ze er over 5 jaar nog is.

avatar van Hendrix4live
Zeer matig hit-cdtje. Vooral de ballads vind ik niet goed en de wat snellere liedjes vind ik soms matig en soms gaat het wel. Maar ik vind het nummer I Kissed The Girl live véél en véél beter! Kijk maar naar Jools Holland.

avatar van Killeraapje
Ik luister nooit radio dus ik ben weer wat later en hoorde bij toeval pas geleden I kissed a girl. Ik moet zeggen dat ik het een goed nummer vind en dat Perry het charismatisch neerzet. Maar de hype die er blijkbaar is geweest is volledig aan me voorbij gegaan.

avatar van Loveconfused
geweldig album! ben ook naar dr concert in Amsterdam geweest! super! wat is ze toch een betoverende meid.

avatar van Phoebe318
Op zich nog best lekkere muziek. Om zo af en toe op te zetten is het zeker geschikt!

Rizz
Serieus, waarom zo vreselijk laag?!
Ik ben zelf helemaal gek van rockmuziek, maar luister dit als uitzondering; meisje maakt gewoon hele fijne clichématige liedjes met heerlijke teksten die ze ontzettend goed verpakt. Ik vind dit qua muzikaliteit beter dan andere recente albums van meer gewaardeerde artiesten.
Ben bang dat mensen zo laag stemmen omdat ze dit té serieus beluisteren. Muziek mag ook makkelijk in het gehoor liggen??

Rizz schreef:
Serieus, waarom zo vreselijk laag?!

De score is afgerond een 3, dat is toch gewoon normaal?
Het is wel een leuk album maar om nou 5 sterren ernaar te gooien is misschien wat veel van het goeie.

avatar van Roytjuh321
Mwa, tis een goed album, niet alles is even goed, maarja.
Het klinkt wel lekker.

4. One Of The Boys
5. I Kissed A Girl

Ik geef dit album 4.0 sterren. (:

avatar van JustMike
ben geen fan maar zitten wel leuke liedjes bij!

Best lekker album, alleen de meeste nummers zijn vrij nietszeggend en worden snel saai. Toch leuk om af en toe te luisteren, 3*.

avatar van HannahMontana
Ik vind haar erg facinerend in alles wat ze doet. Ze heeft een fantastische persoonlijkheid. Alleen kan ze live niet zo goed zingen tschijnt. Maar ik vond dit wel een leuke cd!!!

avatar van Raoul
Ik heb dit album nooit in zijn geheel geluisterd en daar ben ik blij om.. Ik hoor het zo nu en dan wel eens op de radio van mijn zusje... Jezus wat dramatisch. Maar zoals gezegd; ik heb hem nooit in zijn gheel geluiserd en zal dan ook geen stem geven.
Maar wat mij opvalt is dat op de eerste pagina heel veel mensen een mening geven die niet al te positief is (bagger, shit, zit geen muzikaliteit in, etc) maar dat die mensen niet een stem hebben gegeven.

Zou het gemiddelde dan niet veel lager zijn? Ik stem eigenlijk nooit op een muzieksmaak die mij niet aanstaat maar in hoeverre is dit cijfer een goede afspiegeling?

Erg vermakelijk album met lekkere pop.
Mijn favorieten zijn:
- If You Can Afford Me
- Thinking Of You
- Hot N Cold
- Waking Up In Vegas
- One Of The Boys
- Fingerprints

Ga zo door Katy

Ben echt een katy fan!! heb het album nog maar pas dus moet de liedjes nog gewoon worden maar hoedje af! love that lady

avatar van ThePrinceOfPop
0,5
Buiten 2 leuke nummers ( I Kissed a Girl en Hot N Cold) is er helemaal niks aan .

avatar van pureshores
Waking up in Vegas is een vreselijk irritant nummer

I kissed a girl zal haar waarschijnlijk altijd blijven achtervolgen en ze is niet zo standaard als de gemiddelde popzangeres.
Hoor echter liever Pink of Gaga of Rihanna-die brengen toch wat meer variatie

avatar van NewYorkCityLight
1,0
NewYorkCityLight schreef:

'Thinking of You'
Blijft een ontzettend mooi nummer en denk ik mijn favoriete Katy Perry single. 'Won't you walk through and bust in the door and take me away,..'.

ziggystardust
erg leuk album, word er helemaal vrolijk van! normaal heb ik niet zo veel met pop maar meer met rock/metal maar dit is zeker een uitzondering. alleen maar goeie nummers, wat het album ook ten goede komt is dat de vrolijkere nummers ook afgewisseld worden met rustige nummers, waardoor het album ook iets meer afwisseling krijgt en minder snel eentonig word.

avatar van tnf
tnf
rick* schreef:

...zei 'ie augustus 2008.

Dit soort uitspraken zijn bij tijd en wijle best leuk om te lezen, jaren nadat het getikt is.

(Ik vind haar muziek zelf niks trouwens, het voelt op een vervelende manier zo vreselijk plastic allemaal.)

avatar van Gatver
Dit album zit vol humoristische teksten en daar houd ik wel van! Maar het klinkt inderdaad erg plastiek. De dame is daarnaast live ook niet erg goed te noemen, helaas...