Delerium - Poem (2001)

Canada
Pop / Electronic
Label: Nettwerk

1. Innocente (Falling in Love) (6:29)

met Leigh Nash

2. Nature's Kingdom (5:15)

met Kirsty Hawkshaw

7. Myth (6:10)

met Joanna Stevens

8. Inner Sanctum (7:23)

met Kirsty Hawkshaw

9. A Poem for Byzantium (5:53)

met Joanna Stevens

10. Amongst the Ruins (10:27)
  11. Silence [DJ Tiësto in Search of Sunrise Remix] * (11:33)

met Sarah McLachlan

12. Innocente [Falling in Love) (Mr. Sam's the Space Between Us Remix] * (10:23)

met Leigh Nash

13. Heaven's Earth [Matt Darey Remix] * (8:18)

met Kristy Thirsk

14. Innocente (Falling in Love) [DJ Tiësto Remix] * (7:27)

met Leigh Nash

15. Silence [Michael Woods Remix] * (8:03)

met Sarah McLachlan

16. Terra Firma * (5:39)

met Aude

totale tijdsduur: 1:05:50 (1:57:13)
avatar van Tommeh
De Tiesto remix van Silence is een van de beste house nummers aller tijden imo.

Ben ik helemaal met je eens

avatar van Onderhond
Aan Silence heb ik echt een bloedhekel. Vreselijk kuttrack. Die Tiësto mix van Innocente vind ik echter geniaal. Misschien dit album ooit maar eens in z'n geheel proberen.

Innocente is natuurlijk de hit!!! Delerium op zijn best...

avatar van Droid
"Silence" is wél goed in de Rabbit In The Moon remix uitvoering. Jammer Tiësto!

avatar van monique
ik vind innocente een juweeltje,voor de rest ken ik dit album niet,op silence na

avatar van Hans Brouwer
monique schreef:
Nou Monique dan zou ik toch maar eens naar de platenboer gaan. "Poem" heeft mij in ieder geval in positieve zin verrast .

avatar van Rinus
Een hele waardige opvolger van "Karma". De trend van dat album wordt voortgezet op dit mooie, uitgebalanceerde album. Vele gastbijdragen van vele vocalisten (zie tracklisting). De mannen van Front Line Assembly hebben weer goed werk verricht. Ik heb de luxe digi-pack uitvoering.

Behalve dat ik de sfeer op dit album magisch vind, vind ik het ook waanzinnig goed geproduceerd. Ik vind het knap hoe Delerium elke keer weer van die goede zangerressen kan vinden, zoals Leigh Nash bijvoorbeeld.

avatar van sander.h
Een van mijn favorietjes. Met name de sfeer over het album als geheel genomen is geweldig, daarnaast kent de plaat enkele uitschieters zoals natuurlijk Innocente, Daylight en mijn persoonlijke favoriet A Poem For Byzantium.

Disc 2 is overigens niet aan mij besteed.

avatar van sander.h
Sjonge jonge zeg, slechts 21 stemmen voor dit meesterwerkje.
Een perfecte mix van electronica, warme akoestische klanken en pakkende zanglijnen. Nog steeds stevig verankerd in mijn top 10.

Dit is 1 van mijn favoriete albums van Delerium en misschien wel allertijden. Zang in combinatie met zeer mooie klanten maakt dit album een soort van droomvlucht. Elk nummer verteld zijn eigen verhaal.... Het zou zo de soundtrack kunnen zijn van Final Fantasy...

5 sterren.... kan echt geen slecht nummer op dit album ontdekken...

avatar van CorvisChristi
CorvisChristi (crew)
Jammer, jammer, jammer. Wat is Delerium toch verschrikkelijk veranderd. De vorige 2 albums, (Semantic Spaces en Karma), kan ik nog wel hebben vanwege de enigzins redelijk donkere sfeer die ze uitademen , maar nu wijken ze nog veel meer af naar veilige esoterische pop, waar ik eigenlijk niet meer zo veel mee heb. Op het moment dat ik het meisjes-achtige stemgeluid van Leigh Nash al voorbij hoor komen op de eerste track, schiet het me al meteen in mn verkeerde keelgat. De rest van de nummers kunnen me ook niet bekoren en uiteindelijk verlies ik de aandacht.
Waar zijn de tijden van hun geweldige dark ambient-platen gebleven.....? Zullen die ooit nog terugkomen? Ik denk het niet. Met weemoed zet ik Stone Tower nog maar eens op......

avatar van Hardcoremaster
zeer goede cd..maar karma krijgt tegenover dit album toch meer krediet. Maar dat ik dit album meesterlijk vind is wel een feit.
mijn favoriet op deze is Aria..dat taaltje in dat nummer is gewoon geniaal en tijdloos. Ook lekker opzwepend, met een indrukwekkende beat erin. Innocente ook een beauty van een track. Ik weet bij god niet welk versie ik heb als ik jullie berichten lees...welke heb ik:

De hoes is hetzelfde, 2 cd's en de layout van de binnenkant is een prachtige animatie van de natuur..en vol met runen (als ik het goed heb) op de uitklapflappen staan de tracklists van Underwater & Innocente.
Niet dat het iets uitmaakt, maar ben wel een beetje curious.

Met de remixes van Tiësto heb ik niks...maar dat heeft persoonlijke redenen die betrekking hebben op Hardcore.

avatar van RogerV
Een stuk lichter dan de voorganger maar wel mooie liedjes. Vooral underwater heb ik veel geluisterd.