U.S. Christmas - Eat the Low Dogs (2008)

Label: Neurot

1. In the Light of All Times (4:32)
  2. The Scalphunters (5:40)
  3. Say Sister (9:00)
  4. Silent Tongue (10:03)
  5. The Light and Trails (5:25)
  6. Uktena (8:20)
  7. Gallows Humor (5:41)
  8. Black Lung (4:17)
  9. Pray to the Sky (2:52)
avatar van andnino
Fantastisch album. Zanger heeft een enorm overtuigende, harde, maar toch emotionele stem. Briljante structuur in de nummers, die zo simpel als wat zijn maar toch groots van opzet. Daarnaast is de sfeer ook nog eens super...

cijfer weet ik nog niet

avatar van trebremmit
Lekkere space-rock met invloeden van Hawkwind en Pink Floyd op het label van Neurotic. Als je dit gaaf vindt check dan ook eens Farflung en Litmus.

avatar van jurado
Geweldige plaat inderdaad en 30 April in de W2 Den Bosch!!!!

jurado schreef:
Geweldige plaat inderdaad en 30 April in de W2 Den Bosch!!!!

Waar zie je dat precies staan? op de myspace staat alleen, W2 - Amsterdam, Zuid Holland (...) maar op de site van W2 staat niets

avatar van jurado
Op 30 April wordt er een Psychedelic Party gerealiseerd in de W2.
Waar dus oa US Christmas zal staan.
Info zal wel snel volgen neem ik aan.

avatar van trebremmit
Ook op Roadburn te bewonderen.

avatar van jurado
...das reeds uitverkocht natuurlijk.

avatar van andnino
Die was volgens mij al kort na het vrijgeven van de tickets uitverkocht. Maarja, dat is begrijpelijk als je kijkt naar wat voor namen er staan. Maar een psychedelic party met US Christmas? Daar moet ik dan zeker bij zijn! Wel op koninginnedag, en 2 uur reizen maar volgens mij woont mijn oma daar in de buurt. Wie weet kan ik daar terecht. Heb er in ieder geval flink wat voor over om deze band live aan het werk te zien.

avatar van Tha)Sven
Heerlijke plaat zeg, doet me vaak denken aan Wildildlife, maar dan met minder noise.

avatar van Kronos
Behoorlijk saaie plaat. Amper variatie in de spacy geluidjes en voor de gitaren geldt hetzelfde. De zanger lijkt ook maar een of twee noten te kennen en zijn stem hoewel op zich goed klinkend gaat na een paar nummers al vervelen. Spannende muziek wellicht, als je een spacecake achter de kiezen hebt en in zo'n toestand bent dat je ook ongelooflijk onder de indruk van je eigen gedachtegang kan raken. Als je die echter noteert en weer leest in nuchtere toestand blijkt het saai richtingloos gewauwel te zijn. Zoiets ook met deze muziek. Die gasten lijken gefascineerd te zijn in hun eigen muzikale spinsels, maar het gaat nergens over en ook nergens heen.

avatar van andnino
Goh, interessante feiten. Wist ik allemaal niet...

avatar van Kronos

Nog drie wetenswaardigheden over de muziek:

avatar van trebremmit
En dan toch nog drie sterren geven.

avatar van Kronos
Als ie daar nog onder zakt dan keil ik de cd buiten en het album hier uit mijn updates.

avatar van trebremmit
Keil hem dan maar mijn kant op!
Prachtplaat, lekker richtingsloos rocken zonder doel!

avatar van andnino
Nuja, richtingloos. Ik vind er toch best wat structuur inzitten, en doelloos wil ik het ook niet noemen. Ik vind het in ieder geval zeer sfeervolle muziek.

avatar van trebremmit
Was ook niet echt serieus bedoelt maar inderdaad zeer sfeervol!