Atlanta Rhythm Section - Back Up Against the Wall (1973)

Label: Decca

1. Wrong (2:44)
  2. Cold Turkey, Tenn. (3:18)
  3. Will I Live On? (2:52)
  4. A Livin' Lovin' Wreck (3:08)
  5. Superman (3:26)
  6. What You Gonna Do About It (3:00)
  7. Conversation (3:29)
  8. Redneck (3:50)
  9. Make Me Believe It (3:14)
  10. Back Up Against the Wall (3:23)
  11. It Must Be Love (4:09)
avatar van Mssr Renard
Tweede plaat voor Decca en gelijk ook de laatste want het werd geen succes. Ik denk dat Decca hun eigen Lynyrd Skynyrd of Allman Brothers Band wilde hebben.

Maar ARS slaagt er hier, met nieuwe zanger Ronnie Hammond, nog niet in om een echt goede rockplaat te maken. De songs zijn degelijk, de gitaarsolo's zijn echt lekker, maar het is allemaal zo veilig en popgericht, dat het geen blijvende indruk achterlaat.

Na hun debuut dan deze. Back up against the wall. Zoekende naar hun eigen sound maar met duidelijke song progressie juist t.o.v. dat debuut. Een debuut wat trouwens verre van slecht ware en met All in the mind en 40 days and 40 nights een tweetal erg goede nummers heeft in meerdere opzichten. Deze hier wat toegankelijker wel in de sound. Klinkt alles wel wat primitief maybe maar de potentie wordt wel steeds meer hoorbaar. Titelnummer luistert dan ook lekker weg en komt met de jaren vaak terug. Achteraf beschouwd mss wel hun eerste classic ja. Prima plaat voor mij althans welke ik nog immer graag luister. Mijmeren over toen. Een trip down memory lane. Het hoort er alles bij ja.