Love Actually (2003)

Pop / Score
Label: Universal

1. Girls Aloud - Jump (For My Love) (3:40)
  2. Sugababes - Too Lost in You (4:11)
  3. Kelly Clarkson - The Trouble with Love Is (3:40)
  4. Dido - Here with Me (4:13)
  5. Billy Mack - Christmas Is All Around (3:49)
  6. Norah Jones - Turn Me On (2:34)
  7. Eva Cassidy - Songbird (3:43)
  8. Maroon 5 - Sweetest Goodbye (4:29)
  9. The Calling - Wherever You Will Go (3:27)
  10. Texas - I'll See It Through (4:05)
  11. Joni Mitchell - Both Sides Now (5:45)
  12. Otis Redding - White Christmas (3:06)
  13. Wyclef Jean en Sharissa - Take Me as I Am (4:17)
  14. Olivia Olson - All I Want for Christmas Is You (3:27)
  15. The Beach Boys - God Only Knows (2:53)
  16. Lynden David Hall - All You Need Is Love (3:29)
  17. Gabrielle - Sometimes (3:54)
  18. Craig Armstrong - Glasgow Love Theme (2:03)
  19. Craig Armstrong - PM's Love Theme * (2:14)
  20. Craig Armstrong - Portugese Love Theme * (3:11)
totale tijdsduur: 1:06:45 (1:12:10)
Dit vind ik typisch een soundtrack waarbij je de film gezien moet hebben anders is het niet veel. Het nummer van Joni Mitchell bijvoorbeeld stelt zo niet veel voor maar als je het in de film ziet, mede door Emma Thompson, is het een van de beste/mooiste scenes. 3*

Er was geen plaats voor de score van Craig Armstrong en zoals gewoonlijk is dat jammer. Armstrongs aangename score is op bepaalde momenten subliem, zoals de grootse momenten met een drijvende, snelle melodie met vol orkest. Misschien ke je dat moment uit de trailer van The Aviator.

Verrassend goed!

Bregt schreef:

Verrassend goed!

Voor mij is echt alles wat ik ken van Armstrong perfect of tegen het perfecte aan zoals je misschien wel al wist

neo schreef:

Dat weet iedereen. Hoe schokkend dat soms ook is.

Maar voor een gewone romantische komedie verwacht ik altijd (vooroordelen oja) gewoon wat leuke muziek, maar deze is echt goed.

neo
In de categorie ''dat had je niet gedacht'':

Craig Armstrong schreef het Glasgow Love Theme voor Love Actually in tatatatata Glasgow!

avatar van thyson
Wat een ketterij daar in die titel: Only God Knows van de Beach Boys!! Tis alsof je Like Teen Smells Spirit zou zeggen...:N

avatar van thyson
voila veranderd...

Vele flut liedjes en alleen de beste stukken zijn te horen in de film. Valt er tegen als je de lekkere beats in de film hoort

Bob Cremers
Een leuke film en een leuke cd.

avatar van Hans Brouwer
Bob Cremers schreef:
Een leuke film en een leuke cd.
Bob, helemaal met je eens!

avatar van ronnievb
Alleen al voor Glasgow love theme van Craig Armstrong is dit album de moeite waard. Gelukkig hoef je geen heel album met popsongs te kopen wil je dit beluisteren en kun je ook gewoon Piano Works van Armstrong kopen.

neo
Of de promo score zoeken op het internet. Onbegrijpelijk dat er geen volledige, normale release van is.

Wat bedoel je?

neo
Ik weet niet hoe ik dit nog duidelijker kan stellen.

Bedoel je gewoon een album met de complete score? Want toen ik het las dacht ik echt dat je bedoelde dat dit album er nooit volledig is gekomen

avatar van Gert1980
Moviestar schreef:

Het nummer van Joni Mitchell stelt niet veel voor? Dat is nu wat ze noemen vloeken in de kerk.
Dat nummer is sowieso in deze versie onwijs mooi. Vrouw op leeftijd, met doorrookte stem, die terugkijkt op haar leven. Als je zoiets als 'stelt zo niet veel voor' durft te bestempelen heb je wel lef...