Black Kids - Partie Traumatic (2008)

Label: Columbia

1. Hit the Heartbrakes (3:43)
  2. Partie Traumatic (3:10)
  3. Listen to Your Body Tonight (3:07)
  4. Hurricane Jane (4:32)
  5. I'm Making Eyes at You (4:28)
  6. I've Underestimated My Charm (Again) (3:55)
  7. I'm Not Gonna Teach Your Boyfriend How to Dance with You (3:37)
  8. Love Me Already (4:04)
  9. I Wanna Be Your Limousine (3:16)
  10. Look at Me (When I Rock Wichoo) (4:11)
Beitel
Dat is even schrikken. Hun EP was heerlijk, maar het titelnummer kon mij niet bekoren. Daarna komen ze ook nog eens met Listen To Your Body Tonight, een kutnummer van de bovenste plank.

Gelukkig hervatten ze zich snel, en de rest van het album maakt duidelijk waar de hype door ontstond: Rocknummers met een discosmaakje, op het eerste gezicht oppervlakkig maar toch opvallend meeslepend.

Toch ben je ze na tien nummers toch echt wel zat. De kwaliteit is duidelijk, maar de nieuwe nummers voegen niet zo heel veel toe aan die van de EP. Ik was benieuwd met wat voor verrassingen ze kwamen op hun album, maar die zijn er niet echt. Of, in het geval van nummers twee en drie, alleen maar teleurstellend.

Toch wel zeker een 3.5, maar wel een krappe.

Het voegt inderdaad zeer weinig toe. De nummers van de EP blijven hun beste nummers, en op de rest van de cd zijn over het algemeen aangename popliedjes te horen, waar verder weinig op aan te merken is, maar waar je nou niet bepaald van van je stoel valt.

Typisch een plaatje om een paar weekjes lekker te draaien, en dan in de kast stof te laten vergaren om hem er elk jaar weer eens uit te trekken onder het mom van jeugdsentiment.

Ook hier een (krappe) 3,5.

avatar van UndahCovah
Hmm, net gedownload. Na 1 blik op de tracklist kan ik alvast 1 conclusie trekken: een veredelde EP.

Ik heb veel plezier beleeft aan Wizards of Aaah! Dit album kan ik daarom niet aan mijn neus voorbij laten gaan. Een oordeel volgt spoedig.

avatar van KampF
De EP tracks zijn verfijnd, en dat vind ik in dit geval niet fijner klinken. De rest spreekt me ook nog niet aan. Gaat vast een laag cijfer worden

och ik vind dit wel vrolijk, met een briljante single ook nog eens.

avatar van Ploppesteksel
Leuke pop, niets meer, niets minder. Toch wel echt leuke nummers ertussen. Vooral dan die van de EP inderdaad..
Doch pakken beter als dat andere soortgelijke bandje (vind ik) Alphabeat.

Een 4*, toch maar. Kan nog wel zakken naar 3,5*..
Stijgen nog is zo reëel als dat Frank vdBroucke de Ronde van Vlaanderen nog gaat winnen.

avatar van Nickstbo
Ploppesteksel schreef:
Een 4*, toch maar. Kan nog wel zakken naar 3,5*..

Ha...ha..?

avatar van Ploppesteksel
Sorry hoor
Probeer je al eens een Raf Coppens-'mopje'..

Toch maar 3,5*, te veel van hetzelfde..

avatar van Antie
Wel leuk groepje ,klinkt wel allemaal een beetje op elkaar.
Maar vind het wel de beter pop in deze tijden

avatar van coldwarkids
De nummers opzich lijken niet op elkaar, maar de stijl op zich wel
dit is niet origineel, maar zeker niet fout

avatar van rzasa
Euh..?

Beitel
De hype rond Black Kids ontstond voor een groot gedeelte door de site Pitchfork, dat de EP een 8,4 gaf en ze in de spotlights zette. Ze beseffen zich nu wat ze hebben gedaan: klik!

En gelijk hebben ze. Download de EP gewoon maar en misschien had de band dat ook moeten doen, want ze hebben duidelijk geen enkel idee van wat die zo tof maakte.

avatar van coldwarkids

Oke volgende keer op jou niveau !?

avatar van UndahCovah
Briljante recensie op PF, ik moest hardop laggen toen ik hem 'gelezen' had

DonDijk
Ik kan er niks aan doen maar I'm Not Gonna Teach Your Boyfriend How to Dance with You is fucking geweldig.

Niet alleen experimentele(re) albums hoeven groeiers te zijn: dit is er ook een! Eerst vond ik het het album van 'de hit, de ep, en wat matige opvullers', maar nu vind ik hem helemaal goed. Ook de single Look At Me is weer goed.

avatar van Pinsnider
Lekker fijn plaatje voor op de oortelefoon. Niets meer, niets minder...

avatar van misja82
1,0
DonDijk schreef:

Wat een vreselijke schreewende adhd muziek is dit. Lijkt wel of er een batterij scholieren uit elkaar wordt getrokken.

Dn!S schreef:

Okay niet zo spoedig dus. Er is in de tussentijd zoveel moois op mijn pad gekomen. Ik was hem eigenlijk een beetje vergeten. Maar ik vind het eigenlijk niet zo bijzonder dit. de EP nummers zijn nog steeds leuk. Maar al het nieuwe materiaal is zeer matig. Love Me Already kan er nog mee door. Maar deze band heeft te weinig inspiratie om langer dan een kwartiertje origineel te zijn. Jammer.

Laatst dit hele album gehoord in Ro-town. Wat een puberaal bandje zeg... na 3 nummers heb je het echt wel gehoord. Helemaal stuk gedraaid op de radio ook...

Hype dat is het juiste woord, irritant bandje zeg.

Die pitchfork review

Een keer ben ik er compleet mee eens.

Ik vind het wel leuke muziek.. niet om hele dagen naar te luisteren.. het alum is opzich wel goed.. niet uitzonderlijk mega-geweldig ofzo... maar niet slecht.

avatar van Djeff-iz-ded
ik kan niets zeggen over het album, maar de single i'm not gonna teach... is fucking geweldig.
ik kan er verder ook weinig aan doen , het lijkt een beetje op de luchtige cure en the psychedelic furs.

avatar van joyce19791
Ik vond het grappig dat ik bij 1 nummer (I've underestimated my charm) zelfs aan Pulp moest denken.
Grappig album, meer niet (voorlopig), met als hoogtepunten "hit the heartbrakes", "I'm not gonna teach" en I've underestimated".

making eyes at you en not gonna teach your boyfriend how to dance with you zijn echt heeerlijke nummers. ik kan van deze muziek echt helemaal gek worden, op een positieve -ik-krijg-zin-om-op-de-bank-te-springen- manier

avatar van Hanszel
In tegenstelling tot de algemene tendens hier "leuk bandje maar de EP was beter/ze kunnen geen hele cd boeien" vind ik de hele cd (ok, op I wanne be your limousine na) super!

Misschien omdat ik niet zoveel radio luister, alleen nu en dan wat KinkFM, dus het is geen overkill geweest voor mij.

De teksten gaan ook dieper dan je op het eerste gehoor denkt.

avatar van Sfeermaker
Er is een best wel geslaagde cover van "I'm not gonna teach your boyfriend how to dance with you" - The Twelves Remix. Lekker funky

komt er eigenlijk nog nieuw materiaal uit van deze band? Dit album is ook alweer 7 jaar geleden uitgekomen.