Bibio - Mind Bokeh (2011)

Pop / Electronic

Hier heb ik zin in.

IK OOK!

capslock-bericht verwijderd.

avatar van Noere
Van wat ik heb gehoord van de samples zijn de folkinvloeden compleet weg en klinkt het wat poppier, wel weer fijn.

avatar van luc011190
Samples klinken niet al te best.

avatar van OmeWillem
Ik vond de folkinvloeden juist heel verfrissend, dus ik hoop dat dit album mij ook weet aan te spreken. Maar ik maak me niet te veel zorgen.

avatar van FlyLo
Excuses doet me momenteel vrij weinig. Klinkt niet echt (ver)nieuw(end).

avatar van xrockerx
excuses, pretentious, light seep, artist valley en more excuses zijn hits

take of your shirt klinkt als een verknipte thin lizzy en pas niet op de plaat

maar desondanks...fijne plaat

tuktak
alleen leuk wanneer het allemaal een beetje electronisch wordt a la boards of canada en flying lotus. de echte liedjes zijn weinig boeiend. bibio is een geluidskunstenaar en creatieveling, nu deze inspiraties nog wat kanaliseren en we krijgen een topalbum.

avatar van Ethereal
Prima album, luistert weer lekker weg in de bekende stijl van Bibio. Wat mij betreft hoefde het ook niet zo vernieuwend.

avatar van Chameleon Day
Klopt de tracklisting wel? Zijn track 4 en 6 niet omgewisseld?

avatar van John Doe
Een prima album naar mijn mening, ook al zal ik Ambivalance Avenue waarschijnlijk wat beter blijven vinden. Ik heb geen interviews gelezen met de artiest maar zoals 'ie op me overkomt live en via zn muziek is dat 'ie voor een deel een sterk introverte kant heeft. Het maakt de muziek die vaak heel erg vrolijk is hier tegelijk wat ingehouden ten opzichte van de meeste popmuziek die echt voluit uitbundig is. Voor een erg (semi-alternatief) poppig album is dat iets om aan te wennen. De muziek is wat mij betreft vrij goed tot erg goed. Favoriete nummers tot nu toe zijn 2, 3 en de afsluiter. Lelijke albumcover trouwens, nodigt me niet uit de plaat aan te schaffen.

Sluit me aan bij de meeste van de bovenstaande berichten; AA was een stukje beter. Dit is allemaal wat makkelijker, wat platter dan zijn voorganger. Gelukkig wel makkelijk en plat op de aangename Bibio manier. Af en toe misschien iets te poppy voor mij.