2 Belgen - 2 Belgen (1983)

Belgiƫ
Label: Lark

1. Quand le Film Est Triste (3:40)
  2. Lena (3:14)
  3. Local Cocaine (4:00)
  4. I Totter to My Feet (4:00)
  5. The Carpet on My Wall (4:20)
  6. The Third from the Left in the Top Row (4:25)
  7. I Uv U Ess a Betten Unkinell (4:40)
  8. Some Kind of Madness (3:30)
  9. Fever [Live 1982] (4:44)
avatar van dazzler
Dit album werd alleen in Nederland uitgebracht,
maar kom je nog geregeld tegen op platenbeurzen.

Het voegt de debuutsingel Quand le Film est triste / Lena
toe aan het mini-debuutalbum 2 Belgen.
De inclusie van Fever (b-kantje) maakt het plaatje compleet.

Alle nummers (uitgezonderd I totter to my Feet)
zijn ook in CDversie terug te vinden op de compilatie Voila.

Het grootste gedeelte van dit album kende ik al maar dankzij dazzler nu het album in z'n geheel kunnen beluisteren en dat verliep volgens verwachting: van de eerste Lena-versie tot aan andere krakers als Quand le Film est Triste of The Third from the Left in the Top Row............ alle 9 goed!

avatar van freddze
Eveneens mijn oprechte dank aan 'nonkel dazzler', want nu ik 'I Totter to My Feet' ook heb, kan ik hier eindelijk ook eens mijn 4* neerzetten. Een vreemde ervaring want alle andere nummers kan ik al jaren meezingen en nu komt daar ineens een "nieuw oud" nummer bij

Mijn absolute favoriet op deze plaat blijft toch wel 'Some Kind of Madness'. Gevolgd door 'Quand le Film...' en 'Fever' (waar dus helemaal geen studio versie van bestaat heb ik net geleerd). Maar zoals aERo het ook al zegt. Ze zijn alle 9 goed

En nu... op naar Soulsmasking!