Gama Bomb - Citizen Brain (2008)

Ierland
Label: Earache

1. Zombie Blood Nightmare (2:37)
  2. Evil Voices (2:33)
  3. Final Fight (2:48)
  4. Time Crime (2:26)
  5. Global Warming (2:28)
  6. OCP (0:41)
  7. Hammer Slammer (3:17)
  8. Sentenced to Thrash (3:11)
  9. Zombi Brew (2:29)
  10. Hell Trucker (2:19)
  11. Return of the Technodrome (2:19)
  12. Thrashaholic (2:09)
  13. In the Court of General Zod (2:47)
  14. Space Invaders (2:49)
  15. Bullet Belt (3:28)
avatar van aslan
aslan (crew)
prima thrash album!

avatar van Devoo
Ik zal deze band binnenkort live gaan zien, kijk er naar uit!

avatar van vin13
Donderdag 2 oktober Metropool in Hengelo, ga het zien.
Support het Brits Sworn Amongst en het Amerikaanse Bonded by Blood. En dat alles voor 6 euro!

avatar van Devoo
Vin13, bij mij is het ook die tour, maar dan in Ieper. Kijk er allesinds naar uit. In Ieper krijgen ze nog support van Trenchfoot en In Chains. Dus nog extra Thrash-geweld!

Over het album, die is echt fanstisch. Mischien iets te veel van hetzelfde, en de nummer uit elkaar houden is niet altijd even simpel, maar er zitten toch een paar schitterende uitschieters uit. Dan bedoel ik "Zombie Blood Nightmare","Final Fight' en "Hammer Slammer".

Voor het totaalplaatje een 3.5* Goede Thrash, maar na een tijdje een beetje te veel van hetzelfde. Er zit ook geen enkel moment in waar het tempo verandert, het is allemaal op datzelfde snelle maar toch vette tempo. Maar daardoor word het wel eentonig.

avatar van vin13
Voor mij is het ook meer de live vibes die je krijgt bij een concert en het is bijna altijd gemoedelijk en heavy tegelijk. Trash ze en drink een pint.

John Donsson
Yess, eindelijk weer een band die over zombies en bier zingt.
Super strakke thrash van het soort waar ik midden jaren 80 verliefd op ben geworden. Thrash = fun en dat hebben deze heren gelukkig goed in de gaten.

Heb ze helaas niet live kunnen zien, speelden voor mij te ver weg en ook nog eens op een donderdag, jammer.

avatar van Devoo
Die zanger zoog echt live, kon op het podium totaal niet waarmaken wat hij op CD doet. De rest van de band speelde wel retestrak, vind het alleen jammer dat ze Final Fight niet speelden.

John Donsson
Hmm, laten we hopen dat ie z'n dag niet had

avatar van horrorfreak7
Na hun nieuwste album geluisterd te hebben, en heel erg positief verrast was ben ik hier ook aan begonnen.

Er zit haast geen verschil in de 2 albums, wat ergens wel positief is, omdat dit betekent dat dit album ook heel erg geweldig is.

En op 1 of andere manier heeft deze band er voor gezorgt dat ik midden in de klas de slappe lach kreeg, wat tot nu toe alleen Swashbuckle was gelukt. Ach jah

Geweldig/Hilarish/Geniaal album, en de gitaristen, vooral Domo, doen het echt geweldig, net als de drummer.

Alleen heb ze gvd 3 weken geleden gemist..

Favo nummers : Thrashoholic, wat een geniaal nummer is dat, en Global Warning.

avatar van Lau1986
Citizen Brain is een aardig thrash metal album met vooral het hart op de juiste plaats. Echter word ik geen moment uit mijn stoel geblazen. Ja het tempo ligt hoog, de speelduur is niet te lang en de riffs vliegen je om de oren, de zanger is verdienstelijk. Helaas is het ook wat inwisselbaar.