Buffy the Vampire Slayer (1992)

1 stem

Rock / Pop
Label: Columbia

1. C+C Music Factory - Keep It Comin' (Dance Till You Can't Dance No More!) (3:58)

met Q-Unique en Deborah Cooper

2. Dream Warriors - Man Smart, Woman Smarter (4:31)

met Judy Mowatt en Marcia Griffiths

3. Matthew Sweet - Silent City (2:51)
  4. Susanna Hoffs - We Close Our Eyes (3:54)

met Suzanne Rhatigan

5. Toad the Wet Sprocket - Little Heaven (4:26)
  6. Divinyls - I Ain't Gonna Eat Out My Heart Anymore (4:32)

met Alex Brown en Felix Cavaliere

7. Ozzy Osbourne - Party with the Animals (4:17)
  8. The Cult - Zap City (5:13)
  9. Mary's Danish - I Fought the Law (3:19)
  10. Rob Halford - Light Comes Out of Black (4:58)
avatar van Edwynn
De gruwelijke pest met die OST’s is dat er vaak maar een schamel aantal nummers echt de moeite waard is. Op deze staat de killer track Light Comes Out Of Black van Rob Halford die net uit Priest vertrokken was. Een beetje een Slayerfundament met daaroverheen de snauwende metal god levert een perfect opstapje voor Fight. Deze studioversie is volgens mij nergens anders verschenen. Gelukkig wel op Spotify te vinden. En dat is verder verdomde jammer want naast Halford zelf horen we ook het complete Pantera op de track terug. Als backing band.
De rest van de soundtrack laat mij net zo koud als de vampieren die ten prooi zouden vallen aan de driftige jacht van Buffy. Volgens mij was Rutger Hauer de hoofdschurk in deze prent. Maar dat doet er niet toe. Rob Halford en Pantera natuurlijk wel.