B.B. King - Six Silver Strings (1985)

Blues
Label: MCA

1. Six Silver Strings (4:22)
  2. Big Boss Man (4:47)
  3. In the Midnight Hour (3:24)
  4. Into the Night (4:11)
  5. My Lucille (3:41)
  6. Memory Lane (4:35)
  7. My Guitar Sings the Blues (3:39)
  8. Double Trouble (5:12)
avatar van lennon
0,5
Oei dit is bar slecht en BB king onwaardig.

Op Big Boss man hoor ik een heuze Billie Jean imitatie. Verschrikkelijk dit.

Zijn 50e album, was ie vast niet trots op, achteraf.

avatar van Boermetkiespijn
Had van #50 meer spektakel verwacht/gehoopt. En dat zullen zijn fans uit die tijd ook gehad hebben. Beetje jammer. Nog niet verschrikkelijk slecht, maar in vergelijking met de rest van zijn werk wel, dus dit kan ik met goed fatsoen geen voldoende geven

avatar van spinout
Zijn stem is weer geweldig als vanouds, maar King laat zijn gitaar te weinig spreken. Ook de productie is rampzalig (2 producers). Zijn minste volgens mij.

avatar van Shaky
Deze is inderdaad niet geweldig, maar valt mij eigenlijk nog wel mee spinout. Als je het aandurft om een album te beluisteren dat echt ver beneden het niveau van B.B. is dan moet je B.B. King - King of the Blues: 1989 (1988) maar eens proberen: om te gruwelen.

Gelukkig heeft hij meer dan genoeg top albums opgenomen.

avatar van spinout
Die heb ik een 3.0 gegeven, dus dat is volgens mij ook niet één van zijn betere. Ik ben momenteel eventjes in een BB King mood, maar hoe lang die gaat duren weet ik niet.