Sugababes - Three (2003)

Electronic / Pop
Label: Island

1. Hole in the Head (3:38)
  2. Whatever Makes You Happy (3:15)
  3. Caught in a Moment (4:24)
  4. Situation's Heavy (4:10)
  5. Million Different Ways (4:29)
  6. Twisted * (3:04)
  7. We Could Have It All (3:36)
  8. Conversation's Over (4:06)
  9. In the Middle (3:59)
  10. Too Lost in You (3:57)
  11. Nasty Ghetto (4:16)
  12. Buster * (4:22)
  13. Sometimes (4:24)
  14. Maya (4:44)
Ietsje minder dan hun vorig album, maar toch nog goed. 4

avatar van DanityKane
Beste sugababes album dat ze hebben gemaakt !!! :D:D

Pieter Paal
Tja, ze worden per album steeds beter.

avatar van NewYorkCityLight
Vind het goed voor 2.5 ster. Het minste dat ik tot nu toe voor een Sugababe album heb gegeven (moet AWDF en OT nog beluisteren en beoordelen).

Vind dit album iets te eentonig en te langdradig. Uitschieters zijn natuurlijk de singles en vooral 'Million Different Ways'. Conversation's Over vind ik ook erg leuk.

De grootste misser van deze CD is Sometimes, een ballad die bijna in z'n geheel is gezongen door Heidi (zo heeft elke babe een 'eigen' nummer op deze CD). Maya vind ik ook niet goed en de rest is redelijk/normaal en springt er niet uit.

avatar van Waste Management
Ik vind Sometimes wel een redelijk nummer

avatar van Emile93
Niet het beste album van de Sugababes (tot nu toe). Alleen de nummers 'Too lost in you', 'Caught in a moment' en 'Sometimes' zijn uitschieters (naar positieve kant)!!!!
Verder niets bijzonders. 2,5 ster

avatar van NewYorkCityLight
Sugababes – Three

Een jaar nadat ‘Angels’ het licht zag werd ‘Three’ uitgebracht, die het succes van de Sugababes wist te vervolgen. Met eerste single ‘Hole in the Head’ leek dezelfde sound van de Sugababes te worden voortgezet. Het album is echter wat meer volwassen dan het vorige, vooral te merken aan de teksten. Qua genre is er weinig R&B meer terug te vinden op dit album, juist meer pop en aardig wat ballads. Van elke ‘Babe is er ook een solo track te horen op dit album, Keisha verzorgt ‘Whatever Makes You Happy’, Heidi zingt ‘Sometimes’ en Mutya doet ‘Maya’.

Juist die drie solotracks laten zien hoe goed de groep als trio werkt en hoe oninteressant ze solo zijn. Wat mij betreft hadden alle drie deze nummers de eindtracklist niet gehaald.

Zoals gezegd kent dit album veel ballads. Twee daarvan zijn de genoemde ‘Sometimes’ en ‘Maya’. Twee anderen werden singles: ‘Too Lost in You’ (een herschrijving van een nummer van Patricia Kaas) en ‘Caught in a Moment’ vind ik beide sterke nummers. Dan is er nog het nummer ‘Conversation’s Over’, wat niet bijster interessant is.

De meest interessante tracks op ‘Three’ zijn namelijk de up-tempo’s. De eerste single is natuurlijk heerlijk maar daarnaast is er ook nog de fijne UK bonus ‘Buster’, het emotionele ‘Situation’s Heavy’ en het enigszins harde ‘We Could Have It All’. ‘Million Different Ways’ is denk ik mijn favoriet op het album. Een prima Oosters getinte uptempo poptrack. Het is ook sterk geschreven, was tijd maar terug te draaien als een casettebandje zodat we het opnieuw konden doen. Hoogtepunt van het nummer is de middle 8 van Heidi, wat ik zelfs haar beste moment in haar hele Sugababes carrière vind. ‘’The tape’s distorting the tune, I can’t hear you’’.

‘In the Middle’ vind ik beter in de single versie. Het is in die versie net wat sneller gemaakt en minder vaak het refrein (oké, één keer minder het refrein maar het voelt al wel een stuk lichter). Bovendien komt die sample wat nadrukkelijker naar boven. Maar zelfs dan blijft het één van de minst interessante Sugababes singles.

‘Three’ kent wel het beste album artwork van alle albums van de Sugababes. Ook de singlehoezen vind ik goed ontworpen, vooral die van ‘In the Middle’.

Bij dit album ben ik ook naar de b-sides van de singles gaan luisteren, de eerste drie singles kennen elk twee b-sides. Het nadeel van het ontdekken van b-sides is dat je je gaat afvragen hoe sommige nummers het in godsnaam niet tot het album hebben gehaald terwijl andere mindere tracks er wel opstaan. ‘Who?’ en ‘This Ain’t a Party Thing’ hadden op het album gemoeten. Met name ‘Disturbed’ is een geweldige track! Waarschijnlijk vond men dit te ruig voor op het album, maar had het erop gestaan dan was het mijn favoriet geweest.

Over het geheel geef ik dit album net zoveel sterren als de titel van het album. Slechts drie? Ja, want het probleem met de meeste tracks is dat ze wel goed klinken maar dat ik ze in principe niet zo gauw op zou zetten en dat ik vaak de neiging heb de helft door te skippen. En juist met popmuziek is dat iets wat je niet moet hebben.

Dit album ontving betere reviews dan de voorganger en wordt op MusicMeter lees ik hier meer positieve berichten. Persoonlijk vind ik dit echter een teleurstelling na twee sterkere albums. 'Three' weet de weg naar mijn CD-speler dan ook niet zo vaak te vinden.

In mijn Sugababes albumrank zou ik ‘Angels with Dirty Faces’ op de vijfde plaats (van zes) zetten.

avatar van Waste Management
Sugababes - Three.

''Three'', het 3de album van de Sugababes, dat op 27 Oktober 2003 uitgebracht werd.
Op dit album kan je horen dat de Babes volwassener zijn geworden dan op hun vorige album ''Angels with Dirty Faces (2002)''.
Ik heb de albumversie met de 2 UK bonus tracks: ''Twisted'' en ''Buster''.
''Three'' is een Pop / Electronic record, met daarbij toevoegingen van R&B, Rock, Funk en Dance.
Hier volgt mijn Track by Track review.

Hole in the Head (03:38):
De opener en de 1ste single van ''Three'', is een uptempo Pop nummer met invloeden van R&B wat je wel aan het dansen zet.
Leuk en meezingend nummer en de tekst blijft in je hoofd.
De vocals van de Babes klinken goed, de videoclip is fantastisch gedaan.
Leuk nummer.

Whatever Makes You Happy (03:15):
Een solo nummer, en dat van Keisha. Is een Pop/Electro nummer, eerlijk gezegd heb ik niets met dit nummer.
Het enige wat ik boeiend vind is die Electro-spin in de track.
De solo nummers van Heidi en Mutya vind ik beter.
Deze skip ik vaak.

Caught in a Moment (04:24):
De eerste ballad en de 4de en laatste single van ''Three''.
Is een downtempo R&B en Soul ballad.
Mutya verzorgt de coupletten, Heidi het refrein (prachtig hoe Heidi het zingt) en Keisha de middle 8.
De Babes hebben mooie vocals.
Na al die kleurrijke videoclips, verruilen ze deze met een zwart-wit video.
Videoclip is mooi gedaan.

Situation's Heavy (04:10):
Ik vind de track zeker niet slecht.
Keisha en Heidi verzorgen de coupletten en Mutya doet de bruggen en het refrein is wel mooi gezongen.
Verder wel een prima nummer, deze skip ik heel af en toe.

Million Different Ways (04:29):
Is een uptempo Pop nummer met Eastern invloeden.
Goede tekst.
Met een verhaal als, kon de tijd maar terug gedraaid worden als een casettebandje om weer opnieuw te beginnen.
Coupletten van Mutya en Keisha zijn leuk en de middle 8 van Heidi ook, haar stukje vind ik trouwens het beste.
En het refrein vind ik ontzettend goed.
Geweldig nummer.

Twisted (03:04):
De 1ste UK bonus track.
Een speels Pop/Funk en kortste track van het album.
Een nummer die wel in je hoofd blijft zitten.
Leuke coupletten + refrein en middle 8.
Een lekker swingend nummertje.

We Could Have It All (03:37):
Een Pop/Rock nummer met een ruig randje + met een donker sausje erover, klinkt heel goed.
De coupletten en het refrein zijn geweldig.
Ook de vocals zijn goed.
En die gitaar stukje als het nummer op zijn einde komt vind ik gaaf.
Tof nummer.

Conversation's Over (04:06):
Een mooi nummer met een dromerige sfeer.
Klinkt helemaal niet slecht.
Mooie tekst + muziek.
Coupletten en de middle 8 zijn mooi en diep en dat geldt ook voor het refrein, het luistert lekker weg.
Fantastisch nummer.

In the Middle (03:55):
De 3de single van het album, een Pop/Dance nummer met R&B en Funk invloeden + bevat een sample van het nummer ''U Know Y'' door duitse DJ Moguai.
Een zeer dansbaar nummer wat mij niet verveeld.
Videoclip is gaaf gedaan.
Ik heb liever de albumversie dan de singleversie, albumversie vind ik net iets lekkerder.
Top nummer.

Too Lost in You (03:59):
Is geschreven door Diane Warren, nummer is een herschrijving van ''Quand J'ai Peur de Tout'' door franse zangeres Patricia Kaas.
En de 2de single van ''Three''.
Is een downtempo Pop/R&B ballad.
Vocals van de Babes zijn mooi, tekst is mooi en het refrein is krachtig en diep.
De middle 8 van Heidi is prachtig.
Is ook een soundtrack van de film ''Love Actually''.
Mooi videoclip met ook wat beelden van de film.
Mooi nummer.

Nasty Ghetto (04:16):
Een naughty track, geschreven door Linda Perry (bekend van de Band ''4 Non Blondes'') en de Babes.
Ik vind het nummer wel oké, maar net als ''Whatever Makes You Happy'' heb ik ook niets met deze.
Coupletten zijn wel leuk gedaan, maar het refrein is en blijft zo het zelfde: ''He got caught in a nasty ghetto'' komt bij mij saai over.
Deze skip ik ook vaak.

Buster (04:22):
De 2de UK bonus track.
''Buster'' is een R&B nummer met Hip-Hop invloeden, die een beetje buiten de genre van het album valt.
Het grappige is namelijk dat dit nummer mijn meest favoriet is.
Nummer gaat over dat de Babes worden lastig gevallen door iemand.
Hier luister ik het vaak naar.
Fijne coupletten + bruggetjes en een pakkend refrein.
Erg fijn nummer.

Sometimes (04:34):
Solo nummer van Heidi, die in de coupletten en in het refrein te horen is, Keisha in de middle 8 en Mutya is op de achtergrond te horen.
Is een ontzettend mooie pop ballad met lichte Rock invloeden.
Heidi's stem klinkt mooi en teerbaar maar ook krachtig, Keisha zingt ook krachtig in de middle 8.
Coupletten zijn mooi en het refrein is prachtig.
Beeldig nummer.

Maya (04:43):
Afsluiter van het album, solo nummer van Mutya.
Nummer gaat over haar zus die plotseling kwam te overlijden, heel persoonlijk dus.
Haar stem klinkt mooi en droevig.
Nummer heeft een ''Haunting feel'', wat ik er wel bij vind passen.
Mooie afsluiter van ''Three''.

Mijn favorieten zijn:
01. ''Buster''