Broken Social Scene - Bee Hives (2004)

Label: Arts & Crafts

1. Untitled (0:37)
  2. Marketfresh (3:57)
  3. Weddings (7:03)
  4. hHallmark (3:54)
  5. Backyards (8:15)
  6. Da da da Da (7:10)
  7. Ambulance for the Ambience (5:18)
  8. Time = Cause (5:07)
  9. Lover's Spit (7:34)
Niet hun beste album, maar zeker de moeite waard!

avatar van nevyn
Helemaal Broken Social Scene

Vreemde plaat. Maar na vele malen luisteren wordt het misschien ooit nog mooi.

avatar van BlueVelvet
Many of the songs that didn't make it onto the album You Forgot it in People were featured in a B-sides compilation titled Bee Hives. aldus wikipedia

Broken Social Scene, een groep uit Canada, met wat vreemde experimentele indierock/pop, een band die tot 17 personen kan uitgroeien. Kevin Drew en Brendan Canning starten de band in 2001 met een debuutalbum, maar besloten later dat allerlei vrienden en muzikanten van andere bands ook deel uit konden maken van deze groep.
Dit is een wat aparte plaat in hun oeuvre, 'bee hives' bevat b kanten en andere nummers die nog op de plank lagen of voor specifieke momenten of personen zijn geschreven.
Dit zorgt voor een verrassend afwisselende plaat, ieder nummer lijkt wel een eigen stijl en sound te hebben en het is best redelijk experimenteel en vooral ook lo-fi.
Muziek is duidelijk indie, maar zeker niet te mainstream, verre van dat. Verder is het ook voornamelijk instrumentaal.
Ik ken de band eigenlijk niet, op doed geluk deze cd meegenomen, ik vond het hoesje wel leuk. Maar geen spijt van, want je ontdekt steeds weer wat anders. de muziek is regelmatig vervreemdend, soms krijg je een ontheemd gevoel, maar er zijn ook vriendeljke mummers.
Verrassend !