George Michael - Ladies & Gentlemen (1998)

Alternatieve titel: The Best Of

Label: Epic

1. Jesus to a Child (6:49)
  2. Father Figure (5:41)
  3. Careless Whisper (5:00)
  4. Don't Let the Sun Go Down on Me [Live] (5:47)

met Elton John

5. You Have Been Loved (5:28)
  6. Kissing a Fool (4:26)
  7. I Can't Make You Love Me (5:20)
  8. Heal the Pain (4:46)
  9. A Moment with You (5:43)
  10. Desafinado (3:19)

met Astrud Gilberto

11. Cowboys and Angels (7:14)
  12. Praying for Time (4:41)
  13. One More Try (5:53)
  14. A Different Corner [New Mix] (4:03)
  15. Outside (4:44)
  16. As (4:47)

met Mary J. Blige

17. Fastlove (5:31)
  18. Too Funky (3:45)
  19. Freedom 90 (6:28)
  20. Star People 97 (5:39)
  21. Killer / Papa Was a Rollin' Stone (4:16)
  22. I Want Your Sex (Part 2) (4:38)
  23. The Strangest Thing 97 (5:39)
  24. Fantasy (5:02)
  25. Spinning the Wheel (6:09)
  26. Waiting for That Day (4:50)
  27. I Knew You Where Waiting (For Me) (3:58)

met Aretha Franklin

28. Faith (3:14)
  29. Somebody to Love [Live] (5:23)

met Queen

30. Waltz Away Dreaming * (4:44)

met Toby Bourke

totale tijdsduur: 2:28:13 (2:32:57)
Je kunt zeggen wat je wilt, maar George Michael is wel degelijk een goede zanger. Heel knap ook hoe hij zich heeft weten op te werken van tiener-idool tot de artiest die hij nu is.
Dat zijn toilet-escapade hem niet negatief in de weg heeft gezeten blijkt wel uit het feit dat ook zijn laatste album het goed doet.
Dit is pop-muziek zoals pop-muziek hoort te zijn !

Jammer dat de gewone versie van I want your sex er niet ook op staat. Verder is het leuk dat de ene cd For the heart heet en de andere For the feet.

PartyMarty schreef:

Verder is het leuk dat de ene cd For the heart heet en de andere For the feet.

De Supperclub lounge serie en de Blue Note trip serie maakt van dat gegeven ook handig gebruik: één cd wat relaxed en één wat meer "up-tempo". Slim bedacht .

avatar van ravenstein
Meer dan degelijke Best Of.
George Michael heeft in z'n carriere al een pak goeie popsongs geschreven.
Mijn favoriet nummer blijft nog steeds Praying for Time. Een prachtige song met een pakkende en diepgaande tekst.

avatar van deek
Top artiest, is normaliter niet mijn favo. stijl muziek, maar voor George Michael maak ik een uitzondering.
Er zijn maar weinig nummers van zijn hand die ik niet goed vind.
You have been loved is 1 van de favorieten nummers van hem.

Beste blanke soul zanger ooit

avatar van george clinton
PartyMarty schreef:

Het eerste vind ik ook. De gewone versie had niet mogen ontbreken. Het tweede vind ik niet leuk. Van al die ballads na elkaar word ik lastig. George Michael vind ik ook een goede songwriter maar de drempel om dit album werkelijk te kopen is toch wel die opsplitsing.

avatar van george clinton
aERodynamIC schreef:

Dat is omdat hij het cool speelde. Herinner je je nog die 'Outside'-clip? Hij maakte het gewoon belachelijk.

avatar van dynamo d
ravenstein schreef:
Meer dan degelijke Best Of.
George Michael heeft in z'n carriere al een pak goeie popsongs geschreven.

Helemaal mee eens. Verder vind ik erg mooi op Ladies & Gentlemen:
- Cowboys & Angels
- You Have Been Loved
- I Can't Make You Love Me
- A Moment With You

Live is George Michael zo mogelijk nog beter. Zie bijv. de dvd (in dolby 5.1) van Ladies & Gentlemen waarop hij magistraal You Have Been Loved en I Can't Make You Love Me zingt. Met geweldige begeleidingsband overigens.

shappy1010
ravenstein schreef:

Dat komt van de mtv unplugged sessie welke echt ongelooflijk goed was, helaas nooit in zijn geheel op dvd uitgekomen, maar tippie, zoek es op Bearshare.

Marcel²
Mooie verzamelaar die ik natuurlijk ook in bezit heb. I Want Your Sex (part 2) beetje jammer, maar daar gaan we weer. Altijd wel weer wat aan te merken, ik bedoel me zelf he.

Nummers als Different corner en Careless whispers zijn die Nu van Wham of van George michaels solo carriere?

mischien een beetje gekke vraag maar ze staan zowel hierop als op Wham the final.

avatar van musicfriek
Ja, ze moesten The Final toch ergens mee vullen... Hahaha, nee maar het zijn echt solosingles van George Michael.

musicfriek schreef:

oke, weet ik dat ook weer, bedankt voor de reactie.

avatar van Madonna
Een grandioos goede compilatie van George zijn muziek. Ik vind het goed, het luistert heerlijk werk. Doet het goed als achtergrondmuziek op feestjes en etentjes. "Cowboys & Angels is bloedmooi, een echte parel van een song. Wonderschone tekst, prachtige bijna klassieke muziek.

-5-

avatar van FunkStar
De van griekse afkomst George Michael heeft sinds dat hij Wham! verliet alleen maar aanstekelijke popliedjes geschreven, geproduceerd en ook gezongen en dat is op deze dubbelaar fantastisch ten gehore gebracht. De eerste CD bestaat uit rustigere nummers waaronder Careless Whisper, Jesus to a child en Don't let the sun go down on me (met Elton John). De tweede CD bestaat uit tempo muziek waaronder Outside, Fastlove, Freedom, Killer, Faith en een live versie van Somebody to love (samen met Queen). Kortom deze CD staat boordevol hits en zal dan ook geen enkel moment gaan vervelen. Een absolute aanrader!

avatar van Snowblood
Is het een Griek? Nooit geweten.

Dit is een goede verzamelaar. Met veel goede nummers en een paar draken: Somebody To Love en Outside.

Ideale achtergrondmuziek.

EVANSHEWSON
Héél goed samengesteld verzamelalbum van deze fantastische zanger.
Met Wham! klonk het nog wat onvolwassen, maar deze man wist nadien een ongelooflijke solocarriëre uit te bouwen, màn wat staan hier sterke dingen op;
Vind absoluut niet dat hier ook maar een halve "draak" op staat zoals iemand zei.
Perfecte verzamelaar die geen moment kàn vervelen gezien de variatie in muziek. Zowel sterke ballads als prima funky dancemuziek ! Topperdetop is dit
5 sterren *****

avatar van Peter88
Voor als je nog niets van George Michael hebt is dit een prima compilatie album. Het is tot nu toe het enige album nog wat ik van George Michael heb. Ik zal zeker nog wat studio albums van hem kopen. Erg goede zanger. Heb ik altijd al gevonde, alleen het bleef bij mij steeds maar bij deze verzamelaar. Tot dat ik twee weken geleden die mooie documentaire over hem zag op Nederland 3. Moet toch mer van hem hebben

avatar van musicfriek
Peter88 schreef:

Listen Without Prejudice Vol. 1 is een aanrader van jewelste. Die zou ik zeker gaan proberen. Faith is meer zijn poppy periode en de meeste nrs daarvan vind je al op deze verzamelaar. Older is ook top, als je beetje van jazzy pop houdt.

Pieter Paal
Geef mij maar reguliere albums zoals 'Faith' en 'Listen without prejudice vol.1' dat gewoon de 2 beste George Michael albums zijn.
De prachtige single 'A different corner' vind ik ook zeer de moeite waard. Van Wham!-jochie naar geniale singer-songwriter.

avatar van TheSilmarillia
Ik ga mee met Evanshewson, toppertje, dit album. Bijna stuk voor stuk heerlijke nummers. Als soloartiest veel beter dan zijn periode bij Wham! vind ik, maar goed, daar kunnen de meningen over uiteenlopen 5 sterretjes bij deze.

avatar van Snappy
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit een uitstekende plaat vindt. Heerlijk relaxte sfeer. Niet alle nummers zijn top. Toch een ruime 3,5 ster!

avatar van kaztor
Heb 'm zelf niet maar ik denk dat ie er ooit eens gaat komen.
Dit is denk ik zo'n beetje DE GM-verzamelaar.
Vind dit wel heel goed te pruimen popmuziek. Verder vind ik die single Outside gewoon een geniale zet. Meneer wordt op een toilet betrapt en te kijk gezet. En dan met een statement als deze komen....
Wie het laatst lacht....

avatar van LucM
Uitstekende verzamelaar van George Michael die bewees dat er nog leven was na Wham.
Prima zanger en songschrijver met allemaal degelijke tot uitstekende popsongs, zowel de ballads (Jesus to a Child, Praying for Time, A Different Corner) als het meer funky werk (I Knew You Where Waiting, Faith).

avatar van rkdev
Wat een vakman !

avatar van dvdschaaf
You have been loved mis ik hier toch wel!!! Wellicht zijn beste nummer...

avatar van Strangeways
Hoezo mis je dat nummer? Staat er toch gewoon tussen?

avatar van dvdschaaf
Strangeways schreef:
Hoezo mis je dat nummer? Staat er toch gewoon tussen?

Whooops

avatar van catdog
Vind de cover van Stevie Wonder's "As" in samenwerking met Mary J. Blige erg knap gedaan. Geheel eigen gemaakt, vocalen zijn van zowel George als Mary erg sterk met heerlijk toegevoegde ad-libjes en het swingt nog steeds zoals Stevie het heeft gedaan in '74.

Ik volg George Michael al vanaf zijn Wham! periode, die ik overigens ook erg leuk vond. Maar GM solo is wel erg goed.
Prive mag hij hier en daar dan wel steekjes laten vallen, maar dat is zijn keus. Dat de muziek goed gevonden wordt, en het gewoon een erg goede znager is, dat bepaal je zelf. Op dit album staan in mijn ogen 3 van zijn beste nummers; Jesus to a child, I can't make you love me en Careless Whisper.