Brooklyn Academy - Bored of Education (2008)

Label: Gold Dust

1. One (Intro) (1:31)

2. Raise Ya Hands (5:46)

3. We Don't Play (4:33)
  4. Message to Brooklyn (Skit) (1:34)
  5. This Is Brooklyn (5:05)

met Ill Bill

6. That's Brooklyn (4:22)
  7. The Growler (3:45)
  8. Hide (5:22)

met Fresh Jones en Keith Murray

9. Tear It Down (4:36)
  10. Blame It on the Alcohol (Skit) (2:31)

met War Bixby

11. Splash (5:25)

met Killah Priest

12. Black Out (5:03)

13. Suicide (3:55)
  14. Close Your Eyes (4:24)

met Skam2

15. Back in Effect (3:55)
  16. What's the Buzz (3:40)

met Will Tell

17. Nothing You Can Do (3:54)

avatar van MJ_DA_MAN
Deze ga ik denk ik wel checken, producties van o.a. Snowgoons, Marco Polo en Black Milk. Komt overigens 22 juli uit en niet op 2 september, even verbeterd.

avatar van Rhythm & Poetry
Ik check gezellig mee, ziet er interessant uit.

Gekkenhuis
Ik vrees dat dit toch niets gaat worden. Alle 3 de leden zijn matige MC's, maar wellicht dat het op dit album toch anders uitpakt.

avatar van MJ_DA_MAN
Excuses, komt wél op 2 september uit. Is uitgesteld.

Rene1979
Ga volgende week naar NY net even bij fat beats gekeken wat nieuw uit is maar daar staat dees al tussen. Gaat zeker mee terug!

Hij is er.

The Growler is door Marco Polo geproduceerd, Black Out door Snowgoons en What's The Buzz door Black Milk.

avatar van Rhythm & Poetry
Ja, ik vind hem niet echt tegenvallen, vind Pumpkinhead ook wel een aardige rapper met de andere twee ben ik minder bekend. Jean Grae doet op enkele nummer mee en doet dit verdienstelijk. Productioneel vind ik het lekker klinken en zijn mijn favorieten We Don't Play, That's Brooklyn, The Growler, Tear It Down, Splash, Black Out en Close Your Eyes (mijn favoriete track). Heel wat favoriete nummers dus, maar niet 100% tevreden, vind het tekstueel vaak te matig (gastartiesten zijn beter dan de drie rappers zelf) en een refreintje wil nog wel eens de mist in gaan. .

avatar van thomzi50
Vind het zo op het eerste gehoor niet echt denderend klinken.

avatar van thomzi50
Sterker nog, ik vind het behoorlijk saai.

avatar van MJ_DA_MAN
Dit album bevalt me niet zo, beetje vervelende plaat zelfs (na twee aandachtige luisterbeurten). Producties zijn op bepaalde momenten wel ok, maar de MC's liggen me niet en krijg daardoor soms een beetje een naar gevoel tijdens het beluisteren. Komt ook een paar keer door vervelende refreinen. Momenteel vind ik het geen voldoende waard, wellicht verhoog ik hem als de stukjes wat beter op zijn plaats vallen (nu zijn veel nummers in het verkeerde keelgat geschoten).

avatar van MJ_DA_MAN
I'm From Brooklyn stond overigens ook al op de mixtape van Ill Bill & La Coka Nostra genaamd Black Metal uit 2007.