Monique Smit - Stel Je Voor (2008)

Label: Artist & Company

1. Blijf Je Vanavond (3:19)
  2. Vrouwenalfabet (4:16)
  3. Wild (3:31)
  4. Mijn Vriendin (3:52)
  5. Telkens Als Ik Je Zie (3:25)
  6. Dikke Tien (3:20)
  7. Danny (4:02)
  8. Welkom Terug (3:30)
  9. Zon in de Regen (3:59)
  10. Ik Wil Naar Jou Toe (3:16)
  11. Hetzelfde Liedje (3:13)
  12. Stel Je Voor (4:04)
avatar van L_T_B
Wederom een aantal berichten verwijderd. Nu graag over het album.

avatar van flooriz
1,5
L_T_B schreef:
Wederom een aantal berichten verwijderd. Nu graag over het album.

Geweldige muziek.

tuktak
ik vind haar er op de cover er niet zo mooi uit zien eigenlijk vergeleken met in die clip. ze is best schattig

"blijf je vanavond bij mij.
welke fantasieën heb jij, wanneer je naar me kijkt"

zucht...droom...kwijl...

monique, als je dit leest, stuur je me even een privéberichtje?

avatar van tnf
tnf
De hoesjes van dergelijke cd's (palingmuziek, smartlappen en ander volks materiaal) zijn ook amper uit elkaar te houden. Ook hier weer: wat een saai doosje...

(Wat erín zit wil ik niet eens weten.)

avatar van wvv89
Wel een leuke clip

Berichten maar weer verwijderd.

avatar van vin13
0,5
Gewoon een slecht album en verder geen onvertogen woord en ook geen stomme grapjes. Excuses.

glimlicht
ik wil nu toch wel graag het vrouwenalfabet van haar weten.. ^^

avatar van Arrie
De muziek stelt niet veel voor, maar Jans zusje mag er zelf toch best wezen. Al komt dat op de cover niet helemaal naar voren.

avatar van freitzen
Afgelopen weekend op het econometristenkamp vond men het nodig om Blijf Je Vanavond te pas en te onpas uit de speakers te laten knallen... met natuurlijk als gevolg dat je het de helft van de tijd in je hoofd had zitten. Ik probeerde het nummer de nek om te draaien door direct na Jij kijkt naar mij, en ik kijk terug naar jou verder te gaan met een ander nummer: And nothing ever happened, and I wonder... I wonder how, I wonder why... met andere woorden: Lemon Tree van Fool's Garden.
Maar tegen Blijf je vana-na-na-na-navond bij mij is natuurlijk niets opgewassen...

avatar van kaztor
Arrie schreef:

Muzikaal is het niet veel maar ze mag er zeker wezen. Ze zat vorige week nog in een wachtkamer toen haar gsm geen contact kreeg. Ze richtte het naar het raam en toen dacht de assistente dat ze haar vinger opstak . Spontane meid met een leuke uitstraling.

avatar van rudiger
kaztor schreef:

Hoezo , was ze aan de beurt voor borst vergroting dan ?

avatar van kaztor
Jazeker, ze had ter referentie 2 pompoenen meegenomen!

Arrie schreef:

Ik ken heel veel zusjes die er best mogen wezen. Maar het feit dat ik die zusjes graag zie wil nog niet zeggen dat ik ze graag hoor.
Ik zag dit wicht onlangs nog op TV bij de gezelligste familie van Nederland. Heb gewoon het geluid even uitgezet. Toen goed gekeken én zelfs kijken bracht me niet in vervoering.

Sstttt
Wammel schreef:
Wammel, wel te begrijpen dunkt mij. Immers Monique had je dochter kunnen zijn!!

Sstttt schreef:
Wammel, wel te begrijpen dunkt mij. Immers Monique had je dochter kunnen zijn!!

Ik weet het niet! Ik ken haar moeder niet...geloof ik.

avatar van Paap_Floyd
1,0
Goed.
Wat mij opvalt is dat Monique wildere en gevarieerdere arrangementen gebruikt dan het gros van haar genregenoten. De teksten zijn helaas van treurig niveau en het klinkt allemaal wel erg gemaakt, maarja, wat had ik dan verwacht?

Beter dan Kempi, en beter dan Jan

Paap_Floyd schreef:
Goed.
.. maarja, wat had ik dan verwacht?

Beter dan Kempi, en beter dan Jan

Tja, Stel je voor.

avatar van Killeraapje
0,5
Mijn kleine nichtje is hier gek op en daarom heb ik de cd enkele malen moeten horen. Monique is wel leuk om te zien, maar deze muziek is duidelijk niet voor mijn oren bestemt.

avatar van knoltor
Geweldig! Ik heb in tijden al niet meer zo moeten lachen om nummers als om "blijf je vanavond" en "vrouwenalfabet".
Ik ga hier niet op stemmen, dat lijkt me niet helemaal gepast, maar ik vind het briljant!
Wat me overigens opvalt is dat het producersteam gebruik heeft gemaakt van echte instrumenten en niet alleen ingeblikte drums en synths. Dat is al heel wat!

Nummer 11 is het zelfde liedje als nummer 10, maar daar kwam ze pas bij de drukkerij achter.

0,5
Dit is gewoon te erg voor woorde!
Die Monique die heeft totaal geen talent, en moet persee net als haar broer ook weer een cd uitbrengen!
Daar word je toch zo moe van heh...

avatar van Reint
In haar nieuwe single, die flink wordt gepromoot door Sterren.nl gooit Monique alle schroom van zich af en kopieert ze de clip en de melodie van If U Seek Amy van Britney Spears.

avatar van SpaceyKing99
De liedjes zijn niet echt zo heel slecht.
Er had natuurlijk wel wat meer qua tekst in hadden kun gezeten.
Ze wordt natuurlijk gezien als "Het zusje van Jan Smit", die helemaal niet in mijn ogen kan zingen, Monique kan het naar mijn idee beter.
3.0*
Niet te hoog, niet te laag!

Ps. De cover is inderdaad niet het beste van het album. Ze lijkt daar erg dik!

Moderne aanstekelijke Hollandse muziek met leuke teksten.

avatar van MIAB
Ik vond "Wild" vroeger best een leuk nummer, maar dit is natuurlijk verder gewoon Bloed, Zweet & Trainen muziek. Kan ik verder niet zoveel mee.

Toch is het niveau van dit album hoger dan van de meeste "grappig" bedoelde opmerkingen. Jammer dat de moderator dit toelaat. Doet een beetje af aan de kwaliteit van de website.