Suede - Stay Together (1994)

Label: Nude

1. Stay Together [Edit] (4:19)
  2. The Living Dead (2:52)
  3. My Dark Star (4:25)
  4. Dolly (2:43)
  5. High Rising (5:49)
  6. Stay Together (8:29)
avatar van titan
titan (crew)
De beste single van Suede met een hoop extra nummers. 4,5*

En een lekker lange versie van het titelnummer. Overigens hebben ze betere singles uitgebracht, wat b-kanten beterft.

Ach, deze heb ik ook, maar dan de Amerikaanse import, dus met dat oerlelijke The London Suede erop.. Neemt niet weg dat dit natuurlijk fantastisch is..

Wat een mooie songs staan hier toch op: The Living Dead en High Rising alleen al zijn meer dan de moeite waard. Ben het dus niet met Herman eens trouwens

avatar van mic
mic
Fantastisch plaatje.

Prachige single van Brett en zijn makkers. Jammer dat 'stay together' nooit op een regulier album uitgebracht is.

avatar van SirNoodle
Blijkbaar vindt Brett Anderson dit zelf 1 van hun zwakkere songs, maar ik vind het alvast een geweldig nummer. B-kantjes vallen wat zwakker uit hier, terwijl Suede daar over het algemeen wel heel sterk in was (zie de fabuleuze compilatie 'sci-fi lullabies').

En ook de langere versie van stay together doet me niet zoveel, dit is voor mij een suede popsong, en die mogen compact zijn, ik hoor ze liever alle kanten uitwaaien in tragere dragende dreigende songs.

avatar van mic
mic
De B-kantjes zijn juist geniaal op deze!...ok Dolly is wat minder.

fastpulseboy
mic schreef:
De B-kantjes zijn juist geniaal op deze!...ok Dolly is wat minder.

idd, met "my dark star" als een van de mooiste suede nummers ever

In vergetelheid geraakte single, maar zeker een van hun beste. Slaat een brug tussen debuut en opvolger. Enige plek waarop de 8 minutenversie verkrijgbaar is.

avatar van cbokhove
Geweldige en misschien wel beste song van Suede.

avatar van Joy4ever
Stop making me older, start making me new. High Rising is absoluut één van mijn favoriete Suede nummers.

avatar van BoyOnHeavenHill
Geweldige single, met vier van de vijf nummers tegen het niveau van het debuut aanschurkend en alleen Dolly daar wat bij achterblijvend. De maxiversie van het titelnummer vind ik te weinig aan het origineel toevoegen. (Van dat "break"-ritme op het einde van My dark star krijg ik overigens na al die jaren nog altijd de rillingen, prachtig.)